En vinst i Idol, är du då den största stjärnan ?

Blogginlägg | 2009-09-08 | 

Idol 2008 stod Kevin Borg som vinnare. För mej en ganska solklar seger. Vilken otrolig röst och charm. Men frågan är, har han fått störst respons i media och bland folk i allmänhet ? Jag skulle vilja påstå att svaret är nej. Den som har figurerat otroligt mycket i media är Johan Palm. Johan som kom på fjärde plats har dragit igång en hysteri utan like.

Jag har haft möjligheten att se Johan Palm under flertalet festivaler i sommar. På dessa festivaler har många av våra populäraste artister spelat, men ingen kan slå Johan Palm vad gäller fansens gensvar.

Det skulle väl i så fall vara E.M.D som har ett liknande gensvar.


©Annette "Nettan" Svensson

Vad gör då Johan Palm så populär ? Han står där på scenen och är sej själv. Ja, jag tror inte att det finns en vardaglig Johan och en Idol-Johan.

Man kan ju tycka vad man vill om Johan Palm. Till att börja med så hade jag svårt att förstå hur han kunde få ett skivkontrakt. Men när man ser honom där, stå helt avskalad tillsammans med sin bror spelandes gitarr och sjungandes rakt upp och ner. Ja då kan man nog förstå hur det hela gick till. Med charm och spontanitet kan man komma långt.

Det har även fötts ett nytt begrepp bland ungdomar i Sverige. Jag vet inte om det hela har med Johan Palm att göra, men till viss del kanske.

Du ser grabbar i tonåren med blonderat hår, som helst ska plattas till med plattång för att sedan ställas upp så mycket som möjligt med hjälp av vax. Till det så ska det vara hårsnoddar längst ner runt byxbenen och gärna Idominsalva på läpparna. Ser man ut så är man en äkta PJ, en Partille Johnny.

Under Augustifesten i Norrköping så såg jag ett helt gäng med grabbar, ca 6-7 stycken som hade hundratals med hårsnoddar i guld och fixade till sej inför kvällen mitt inne i ett shoppingcentra. Jag var inte förvånad över att 5 av dem hade blonderat hår.

Nu när Idol 2009 står för dörren så ska det bli mycket intressant att se vem som skapar störst rubriker, vinnaren eller den som sticker ut mest. Återstår att se.

Summa sumarum, du behöver inte vinna Idol för att bli den stora Idolen !


Skrivet av:
Annette Svensson (Troubletwin)

GYLLENESKOR.SE


Kommentarer
Postat av: Malin

En sak du borde veta! Idag mejlade jag och ringde lite samtal och vips så kommer Johan till Linköping! Det var inte bara min förtjänst kom ihåg det! Hihi, kram!

2009-09-08 @ 19:15:21
URL: http://skump.blogg.se/
Postat av: LARZ GUSTAFSSON

En avgörande skillnad mellan Johan och Kevin är att Johan ger ett intelligent intryck medan Kevin är fjntig och tillgjord. Du har så rätt när du skriver att Johan är sig själv. Han har en ärlig uppsyn och ger ett uppriktigt intryck. Jag frestas att använda begreppet "naturbarn", och jag tror faktiskt att jag redan gjort det vid något annat tilfälle.

Som Stig Vig i Dag Vag sjöng: "Känns det bara äkta är det svårt att stå emot".

Johan känns äkta. Ett hundra procent.



2009-09-09 @ 10:27:40
URL: http://www.myspace.com/zluggo_pop

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0