Johans svar på kommentarer i sista blogginlägget

Stalin
17 oktober 2009, kl 16:38

Angående östrogenet så antar jag att Johan syftar på att kvinnor brukar ha mer humörsvängningar än män. Med tanke på kontrasten mellan hans förra inlägg och detta.
 
18 oktober 2009, kl 21:18
Spot-on! Dessutom är ju öppenhet känt som en typisk kvinnlig egenskap.



Emil
18 oktober 2009, kl 13:33

Flytta till en större stad där det händer nåt som kan inspirera dig att skriva texter. Och om du inte redan gör det borde du börja lyssna på Arctic Monkeys och lära. Alex Turner är världens bästa låtskrivare och han verkar vara lite lagom introvert precis som du, vilket jag tror endast är en fördel om man är låtskrivare. Arctic Monk
eys är även kända för att göra exakt precis vad dom vill utan att bry sig om media, skivbolag eller fans. Jo visst dom uppskattar sina fans, men om dom gör nåt nytt och några fans tycker att det är dåligt rycker dom på axlarna. Det är så en sann artist ska göra. Skit i allt och alla (förutom sina nära och kära då).

Bara ett tips från en person som inte ens kan spela några instrument eller sjunga, men som älskar bra musik.
 
Haha, vilken timing! Någon timme innan jag läste ditt inlägg tänkte jag just på Arctic Monkeys och hur jäkla bra de få låtarna jag hört med dem är. Fluorescent Adolescent tycker jag är särskilt genetaliskt genialisk. De är ett band som jag lyssnat för lite på, men på den saken blir det snart ändring.

Du har helt rätt i det där med skita-i-alla-andra-mentaliteten, det är det enda som funkar bra. Försöker man tillgodose allas behov slutar det oftast med att man bara är tråkig och opersonlig och man får nog själv inte ut så mycket av sin egen musik. Man får heller inga riktiga anhängare. Istället för en grupp lojala fans som lyssnar på ens hela album och går på alla konserter så får man med sig den musikaliskt okunniga pöbeln som tycker att den där låten man har på radion "väl är rätt bra". Att safea (/safa/"sejfa", hur fan ska man skriva ordet?) är ett säkert sätt att hålla sig kvar i rampljuset i sina fifteen minutes of fame och inte mer.


alicia
18 oktober 2009, kl 20:24
Men kom igen... Snälla använd
radbrytning
Förlåt men det är sjukt svårt att läsa,
speciellt förra inlägget.
Jag tycker att du är duktig,
sluta ställa så höga krav på dig själv,
vi älskar dig ändå :D
Du är sjukt duktig och ditt bloggande har blivit bättre
Ser fram imot spelningen i Linköping
Du kanske behöver spela lite mer och göra mer saker
för att få inspiration.
Och din text i förra inlägget var lät smart inte bögigt. ;P
18 oktober 2009, kl 21:13
Men snälla, använd inte radbrytning efter varje mening! Det är sjukt jobbigt att läsa. ;)

Visst gör jag lite för få radbrytningar, men när allt flyter ihop tycker jag det är det svårt att hitta bra ställen att dela upp texten i stycken.


18 oktober 2009, kl 20:46
Johan, du kanske har råkat ut för detta: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5976658.ab

Lol! ;-P

Nej, men det är trevligt att du känner dig glad! :-)
18 oktober 2009, kl 20:54
Haha! En gnutta manodepressiv har jag länge trott mig vara.




amanduus
min blogg http://musikunge.blogg.se/
18 oktober 2009, kl 23:10
Vet du vad du egentligen är? Jo, en ordbok. I varje inlägg finns det en massa konstiga ord som jag nog är för otränad för att fatta. Jag får gå in på den där sidan synonymer.se stypp i ett. Jag tror inte att jag behöver gå på mina svenskalektioner längre. Om man läser din blogg lär man sig nog fasen mer än vad man gör på lektionerna. Du är verkligen en inspirationskälla på många sätt. 1 - 0 till dej du Johan. Du sopar skiten ur skolorna i Sverige!
18 oktober 2009, kl 23:47
Haha, tack!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0