Johans Blogg 15 oktober 2009, kl 15:03

Nostalgi är en bitterljuv och ****gul känsla

Mittemot huset där jag bott i nästan hela mitt liv har det alltid stått en stor, senapsgul verkstad. Inte så snygg, men i mitt tycke ändå charmig. Att verkstaden ska vara där har i alla fall alltid varit självklart för mig.

Nu är verkstaden borta.

Igår tog jag lite bilder på den då till hälften demolerade byggnaden. Här är en! Lägg märke till duvorna i hålen. De har bott där i generationer. De om några är nog förvirrade.

I dessa sorgetider kan det passa bra med lite glad matlagning. Lär er av mästerkockarna Sebbe och Johan P! (Originalet alltså, inte jag.)

Liam & Nachos cook-along


Johan Palm

 

15 oktober 2009, kl 19:46
Alla andra skriver ju om intressanta saker. Varför vara vanlig och intressant när man kan vara unik och pisstråkig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0