Man ska ha en egen stil!

Publicerad: 2009-05-22

P3 Star har träffat Johan Palm som är aktuell med albumet "My Antidote" och singeln Emma-Lee. I ett lunchrum, bakom en radiostudio, berättar Johan vad han har på sig och vad han kallar sin stil med ett enda långt ord!



Johan Palm, artist.

Berätta om dina kläder! Vad har du på dig idag?
Jag har en slapp stil idag, med slappa jeans från Acne, t-shirt från H&M, skor PF Flyers och en skinnjacka från JC.

Vad skulle du kalla din stil?
Jag skulle kalla min stil för indie-punk-pop-glamrock´n´rollish-typ.

Varifrån får du inspiration till din stil? Förebilder?!
Jag har inga direkta inspirationskällor. Det är inte alltid jag kan sätta fingret på vad det är som är snyggt. Jag kollar nog en hel del på min brorsa, som klär sig snyggt.

Vad ska man tänka på om man vill ha din stil?
Det ska man inte tänka på. Man ska ha en egen stil. Ta det som du själv tycker är snyggt. Se vad jag har, vad andra har, och hämta inspiration därifrån! Riktiga kläder ska sitta snyggt.

Hur mycket pengar lägger du ner på kläder per månad?
Jag shoppar alldeles för mycket. Men, jag har egentligen ingen koll alls, jag platsar inte i lyxfällan, men något för mycket blir det.

Vad skulle du aldrig ta på dig?
Jag skulle aldrig ta på mig vida hiphop-byxor.

Mest misslyckade köp?
Jag köpte en tröja som jag inte har använt en enda gång. Det är en t-shirt i persikoorange som ändrar färg när man blåser på den. När jag kom hem såg jag att färgen var knallrosa istället!

Mest lyckade köp?
Min skinnjacka är det bästa köpet!



/Sofia Carlberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0