Fick träffa "Idol-Johan"


Emma fick autograf både på armen och i blocket. Och en extra autograf till lillasyster Alice, 11. Jag har snällbyxorna på mig i dag, sa Johan Palm och ritade ett litet hjärta även till Alice. Foto: CURT WARÅS

TROLLHÄTTAN. - Det här är en av de bästa dagarna i hela mitt liv!
Det är en lycklig 13- åring som sjunker ned i bilens baksäte.
Emma har just fått både kramar och en lång pratstund med alla tonårstjejers älskling - Johan Palm.

Emma Häussler Jansson från Kullavik utanför Göteborg drömde om att få träffa Johan Palm.
- Han har en speciell röst och är så söt att titta på. Och han är jättebra för att vara så ung, tycker Emma.
Tack vare GT blev drömmen verklighet.
Just nu är Johan tillsammans med storebror Henrik på signeringsturné. Första cd:n kom för en dryg vecka sedan och på radion hörs hans första singel Emma- Lee.
På lördagen spelade han i Trollhättan och det var strax innan han skulle upp på scenen, som han fick tid till en pratstund med Emma.
Emma har förberett en massa frågor och mjukar upp med att vilja veta vilken favoritläsk Johan har.
- Cola, tror jag, säger Johan och kontrar med att ställa samma fråga tillbaka.
- Cola också, svarar Emma och isen bruten.

Johan fjärtade högt

Emma får veta att Johan Palm trivs bra i sin nya lägenhet i Stockholm och han har så mycket att göra att han inte hinner känna sig ensam. Att han tycker att man hellre ska läsa boken än se filmen, men själv inte orkar leva upp till det särskilt ofta.
Och det mest pinsamma han gjort är när han fes högt i klassen och alla förstod att det var han. Och så är han allergisk mot katter.
Men när det kommer till fobier blir det snurrigt.
- Nej, jag är nog inte rädd för någonting. Spindlar till exempel är ju rätt trevliga, säger han och ropar sedan till 10 år äldre brorsan Henrik:
- Du, är jag rädd för något?
- Ja, du är ju inte så tuff när du ser en spindel, svarar Henrik.
- Du ställde bra och kluriga frågor, jag var ju tvungen att fundera lite, summerar Johan Palm, som snart ger sig ut på sommarturné med eget band.
- Det ska bli hur kul som helst.
Några kramar och autografer senare måste Johan upp på scen - och framför står Emma tillsammans med några hundra andra tonårstjejer.
Men det är bara hon som just suttit i samma soffa som sin stora idol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0