Stefan Stenudd den 25 mars 2009

Sannspådd om Idolvinnaren



När Kevin Borg vann senaste Idol spådde jag att vi snart skulle se honom på Finlandsfärjorna. Jag har nu blivit sannspådd. Under påsken uppträder han på Silja Lines färja Galaxy. Rätt man på rätt plats.

Kevin Borg vann en lätt förutsedd seger i senaste Idol, där jag enbart fascinerades av Johan Palm, som åkte ut några veckor före finalen.
Kevin är säkert rar och allt det där, men han är en schlagersångare, en röst som lånar ut sig till vadhelst men inte har någon egen essens.

Jag vet inte ens om Kevin har släppt någon skiva ännu. Vem bryr sig? Den består knappast av annat än popdängor skrivna av schlagerfabriker, där Kevin pliktskyldigt försöker fylla dem med energi och därmed sälja dem till en publik som inte har någon egen musiksmak.

På färjan kommer han säkert att sjunga låtar från skivan, men framför allt hitlåtar han sjöng på vägen genom Idol. "Känd från TV", som det heter.

Till artikeln

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0