Mjölby Kommun

Lite äldre artiklar medan vi väntar på något nytt.

Elev vid Kungshögaskolan medverkar i Idol 2008

-Det känns sjukt roligt att medverka i Idol. Det berättar Kungshögaskolans Johan Palm som går i årskurs ett på teknikprogrammet.
Johan har alltid varit intresserad av musik.Han startade ett eget rockband redan som 10-åring.

-Jag valde Kungshögaskolan för de har en jättebra musikprofil, berättar Johan glatt.
Idol 2008 ett populärt program som visas i TV4 där en jury ger sig ut i Sverige på jakt efter en popstjärna.

Tusentals sökande gallras ner till ett tiotal som får lära sig bli artister och uppträda i direktsänd tv. Varje vecka försvinner en tävlande tills de två populäraste möts i en final i Globen. Den som vinner får ett skivkontrakt.

Johan Palm tycker att det är oerhört spännande att medverka i Idol:

-Allt har gått så himla snabbt, plötsligt är man känd och jagas av kvällstidningarna, säger Johan som främst gillar rockmusik och grupper som Oasis och The Hives.

Johan Palm bor i Mjölby och trivs jättebra på Kungshögaskolan:
-Det känns tryggt att gå här. Jag valde teknikprogrammet för att jag gärna vill ha en bra utbildning att falla tillbaka på ifall jag inte skulle slå igenom som musiker, berättar han.

Vem som helst som är över 16 år och bor i Sverige får söka till Idol. Programmet har tagit fram artister som Darin, Sibel, Måns Zelmerlöw, E.M.D, Amnda Jenssen och Marie Picasso.

Mjölby Kommun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0