KP #2


Text och bild: Ann Edliden

Årets idoler är peppade

I Idolstudion i Stockholm har idolerna genrep inför årets första fredagsfinal. Åtta av idolerna pratade med KPwebben om nervositet, låtval och peppen inför första veckofinalen.

Utanför Idol-studion, där de ska sjunga igenom sina bidrag, minglar idolerna runt i tjocka vinterjackor. Det är nämligen jättekallt, nästan som utomhus på vintern. Den första som vill snacka med KPwebben är flickfavoriten Johan Palm

Johan Palm, 16 år, från Mjölby

När KPwebben träffar Johan är han "sjukt trött". Men han kastar sig ändå direkt över KP-tidningen och börjar bläddra.
- Jag prenumerade på KP förut. Den är jättebra. Den där serien (Pingvinen och Lejonet) görs väl av några KP-läsare? Coolt, säger Johan.

Är du peppad inför fredagsfinalen?
- Jag är trött, avslappnad och lugn. Fast jag kommer att bli peppad precis när jag ska sjunga.

Vad ska du sjunga?
- Viva la vida av Coldplay. Det är en lite lugnare låt än vad jag har sjungit förut. Det är bra med variation, så jag kan visa upp en annan sida av mig själv.

KP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0