Johan Palm är årets Johan Palm


©Jenny Staaf, Gylleneskor (www.jennystaaf.com)

Johan Palm är årets Johan Palm

Blogginlägg | 2008-12-26 | Idol

Sådär kan man väl ändå inte skriva, tänker ni? Nej, egentligen inte, men det jag syftar på är att jag tror att vi i Johan Palms medverkan i Idol 2008 har bevittnat något som kommer att gå under ett eget begrepp i framtiden. Nästa år är det "xxx" som är "2009 års Johan Palm".

Jag tillhör dem som gillade Johan från första början. Med sin charm och den enorma glimten i ögat hade han alla förutsättningar att komma långt - och en egen stil som Sverige nästan inte sett sedan Noice under tidigt 80-tal.

Men jag kunde inte förutspå hans enorma popularitet! Jag har varit på två Idol-sändningar - bland annat den där Johan röstades ut. Hysterin och skriken från fansen som ses och hörs i TV är bara en bråkdel av hur det är i verkligheten. I bussen till Frihamnen, i kön utanför, inne i byggnaden, under pausen, på bussen hem.. allt handlar i princip om Johan Palm. Eller i alla fall för 9 av 10.

Jag roas av att beskåda den dyrkan tjejerna hyser för Johan, speciellt när Johan själv ser ut att ta det på ett bra sätt. Han verkar kunna hålla en bra distans till fansen och tar det på allvar samtidigt som han kan skoja om det.

Nu är jag nyfiken på vad som händer med honom i framtiden, om han kommer att få låtar som håller, om han kommer ge sina fans det som de vill ha. Men han måste hur som helst skynda sig.. hans fanskara tillhör den där sorten som växlar föremål för sin brinnande låga snabbt. Vill han bli ihågkommen som Johan Palm och inte bara "Idol-Johan" i framtiden måste han nog se till att ha en skiva klar och en turné på gång innan nästa års Idol startar - och fokus kommer läggas på 2009 års Johan Palm.

Skrivet av:
Jenny Staaf (djeen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0