Corren Publicerad kl 11:06, 21 nov 2008


Johan Palm hyllar storebror Henrik i kväll. BILD: Clara Herner/Arkiv

Johan hyllar bror med Pretenders

I kväll är det kärlekstema i " Idol " . Då passar Johan Palm på att dedicera the Pretenders "I ' ll stand by you" till storebror Henrik. - Vi har en väldigt bra relation. Han är lite av en förebild när det gäller musiken, säger Johan Palm.

Det börjar dra ihop sig på allvar i årets "Idol". Bara fem deltagare återstår och i kväll bjuder de på två låtar var under temat "kärlek". Johan Palm, 16, sjunger "Friday I'm in love" med the Cure som han dedicerar till sina fans och the Pretenders ballad "I'll stand by you" som är en hyllning till storebror Henrik, 26.

- Han ser ut som mig, fast en lite större version. Näevars, vi har en väldigt bra relation, säger Johan och skrattar.

Varför just de här låtarna?

- "Friday..." är en otroligt bra låt och den andra är också bra, även om jag inte har någon större relation till den. Det var halvkasst med låtar att välja bland den här veckan.

Hur är det att sjunga kärlekslåtar?

- Det är väl jättemysigt med kärlekstema.

Hur har du själv haft det med kärleken?

- Bra, antar jag.

Den här veckan har varit lite speciell för Mjölbykillen. För första gången på länge har han varit hemma ett par dagar och fick trycka i sig några av mammas goda köttbullar.

- Det var skönt. Men allt var inte som vanligt, en frisörsalong vi alltid skämtat om hade bytt namn.

Märkte du av någon Johan Palm-hysteri?

- Nja. När jag skulle öppna dörren hemma stod det några tjejer några meter därifrån och sa "att vi hörde att du skulle komma hem" och önskade mig lycka till. Men jag hann inte vara så mycket på stan och så.

Bara fem kvar. Känslan?

- Nu är risken stor att man åker ur. Men skulle jag göra det är jag otroligt nöjd. Tänk dig själva, att vara bland de fem bästa av, vad är det 8 000 sökande?

Övrigt startfält: Kevin Borg : Ronan Keating och The Rasmus. Robin Bengtsso n: Sting och Robbie Williams. Anna Bergendahl : Eva Cassidy och Tina Turner. Alice Svensson : Kelly Clarkson och Beyoncé.

Marcus Nyenger Reporter

Till artikeln

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0