Bagge gör en skiva med Lars

Bagge gör en skiva med Lars 
Sony BMG släppte Lars Eriksson - och Anders Bagge var snabb att skriva kontrakt med honom. "Det känns jätteroligt", säger Lars.

Erbjuder "Idol"-talangen kontrakt: Jag håller mitt ord.

Efter tre månader i karantän har deltagarna från "Idol 2008" nu släppts fria av Sony BMG
Anders Bagge, 41, skyndade sig att sy upp Lars Eriksson, 28, för en skiva.
- Jag är förvånad att de inte ville ha Lars, säger han.

Anders Bagge bestämde sig redan i september. Då, mitt under "Idol 2008", erbjöd han Lars Eriksson ett skivkontrakt.
Men det fanns ett problem: skivbolaget Sony BMG äger rättigheterna till alla "Idol"-deltagare i tre månader efter programmets slut. Först förra veckan gick tidsfristen ut - och Anders Bagge gjorde genast slag i saken.

"Karl för min hatt"
- Jag är karl för min hatt och håller mitt ord. Vi går snart in i studion. Det ska bli skitkul, Lars är en otroligt duktig låtskrivare och artist, säger han.
Lars Eriksson är glad och lättad över att komma igång med karriären på allvar.
- Jag och Anders ska träffas på söndag och prata om skivan, och jag har redan träffat lite musiker och så. Det känns jätteroligt.
Även "Idol"-tvåan Alice Svensson, 18, säger till Nöjesbladet att hon har något på gång.
- Det är väldigt hemligt än, men någonting blir det. Ni får hålla utkik, säger hon och skrattar.
Trots tre månaders betänketid valde Sony BMG att bara skriva kontrakt med "Idol"-vinnaren Kevin Borg, 22, och Johan Palm, 17.
- Jag är förvånad att de inte ville ha Lars, han är ju otroligt duktig. Men de brukar ju bara ge kontrakt till två deltagare per år, ifjol var det ju Marie Picasso och Amanda Jensen, säger Anders Bagge.

"Handlar om resurser"
Magnus Ribbeklint, marknadschef på Sony BMG, förnekar att man har som regel att bara erbjuda två deltagare kontrakt.
- Nej, det beror inte på det. Det handlar dels om resurser, dels om vilka vi kände att vi fick bra kontakt med efter programmet, säger han.
Anders Bagge är förvånad att ni inte sydde upp Lars Eriksson. Kommentar?
- Jag vill inte gå in på enskilda deltagare. Vi är nöjda med dem vi valt.

Aftonbladet

Läs också denna artikel.
Den ofrivillige Idolen går vidare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0