Ännu en till äldre artikel. Intressant läsning


Johan Palm: Vinna vet jag inte en om jag vill. Foto: Olle Sporrong

"De är väldigt vackra allihop"

Hur hanterar han att vara tjejernas "Idol"-favorit?
Hur stor är egentligen kaffekonsumtionen - och har han kommit i målbrottet?
Frågorna till Johan Palm är många, men att få tv:s
charmigaste blondin att svara är inte det lättaste.


Vänta, jag ska bara fylla på med lite kaffe, inleder Johan vår
pratstund. Han suckar åt att det är mest det folk vill veta - hur mycket kaffe han dricker - och om han är singel.
- Jag passar väl på om det finns, det blir rätt många koppar nu när man inte hinner sova så mycket, men mer än tio om dagen blir det inte.
I och med "Idol"-framgångarna har Johan lämnat familjen hemma i Mjölby utanför
Linköping och bor nu tillsammans med de andra deltagarna på hotell Anglais vid Stureplan i Stockholm.
- Jag tycker att det är skönt att få vara lite själv, och jag kan ju prata med mamma och pappa i telefon. De brukar säga att jag ska sova ordentligt och inte dricka för mycket kaffe.
Den kvinnliga publiken har snabbt tagit till sig Johan, något som inte minst noterats på TV4:s "Idol"-sajt.

Redan flickfavorit minsann, har du märkt av populariteten?
- Ja, det kan man väl säga att jag gjort. Det var någon skylt i publiken och så där. Men mest för att jag hela tiden får frågan om jag är singel. Och det är jag.
Johan är osäker på varför
tjejerna blivit så intresserade, men tror att det kanske beror på att han är charmig.
- Men vad vet jag?, säger han.

Har du haft något förhållande?
- Inga kommentarer.
Finns det någon av "Idol"-tjejerna som får ditt hjärta att slå lite snabbare?
- Jag tycker de är väldigt vackra allihop.
I övrigt vill Johan helst slippa prata om sin inställning till det motsatta könet.
- Jobbig fråga, jag vet inte, svarar han på det mesta som handlar om tjejer och känslor, men avslöjar ändå en sak:
- Det är en stor fördel om hon gillar musik. Men det är absolut inget krav.
Något som däremot är ett måste är att den som lyckas fånga hans kärleksintresse är smart.
- Det kanske låter stöddigt, men skit samma, skrattar han.

Därmed inte sagt att det bara är vad som gömmer sig bakom pannbenet som räknas. Under de inspelade uttagningarna kunde vi se Johan sitta och bläddra i en tidning med lättklädda tjejer:
- Ja, jag prenumererar på
Moore! Det är knappast någon porrtidning som vissa säger,
inget helnaket eller så. Och det stämmer verkligen det jag sa i tv, att det är bra läsning. Intervjuer, recensioner och lite artiklar.
Ja vem kan väl tacka nej till lite bra läsning? Speciellt inte en ung, snygg kille på krönet av sina knoppande tonår. Så... hur var det med det där med målbrottet egentligen?
- I somras hade jag garanterat inte kommit in i det men jag tror jag typ har kommit in i det nu. Men det verkar som att jag bara glider förbi det så som det varit för min storebror och min pappa. Jag är inte orolig för att det ska påverka min röst negativt alls.
Du bor mitt i Stureplans-smeten nu, vilken svensk kändis hoppas du få träffa nu när du själv håller på att bli känd?
- Jag vet inte, jag kommer inte på någon. Vad tråkig jag är! Jag är så trött. Vilka jobbiga frågor! Skit också.
Helt ärligt nu då, kommer du att vinna "Idol"?
- Ja... Nej... Vinna vet jag inte ens om jag vill göra, det har ju gått bäst för dem som kommit tvåa.
Okej då Johan - lycka till med tjejerna - och med att komma tvåa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0