Nu får tjejerna jaga Johan Palm igen

Publicerad: 2009-06-30


Johan Palm laddar upp framför Sollidens scen. I kväll lär det bli livligare. Massor av tonårsfans väntas komma till Skansen för att heja på sin idol under allsången. Foto: MAGNUS SANDBE

Idolen: Det blir den största publik jag haft

Räkna med nerver. Och räkna med en anstormning av högljudda tonårsflickor.

I kväll gör Johan Palm, 17, debut i allsången.

- Det lär bli den största publik jag någonsin spelat framför, säger han till Nöjesbladet.

Framför scenen på Skansen är det nära 30 grader varmt.

Luften står stilla när en av landets största tonårsidoler kolugnt stegar upp avståndet och känner in scenen under måndagens repetitioner.

Vi kan kalla det lugnet före stormen. För de tomma bänkraderna på Skansen lär vara minst lika heta i kväll. Av hejande tonårstjejer.

- Ja, det kommer säkert några. Det brukar göra det, säger Johan.


Börjar plugga igen

Den före detta "Idol"-deltagarens resa, från gymnasielev i Mjölby till dragplåster i ett av landets största underhållningsprogram, har ju som bekant gått fort. Så fort att Johan inte alltid hunnit med att reflektera över framgången.

- Jag inser att jag redan fått uppleva saker på ett år som vissa drömmer om att få vara med om under en hel karriär. Men om det skulle ta slut nästa år så har jag alltid musiken kvar. Jag är inte orolig, säger Johan.

Nyligen beslutade han tillsammans med sina föräldrar att hoppa av första årskursen i gymnasiet för att satsa på musiken.

Men redan till hösten är han tillbaka i studierna. Dock inte i skolbänken. Gymnasiet ska kombineras med karriären med pluggande på distans.

- Jag får sköta läxorna medan jag är på turné, skämtar Johan.


"Mamma får tjata"

- Nämen allvarligt. Det går att läsa på distans med hjälp av dator så det ska nog gå, mamma får väl ringa och tjata om jag slöar till mig, säger Johan.

Visst är det också en mindre dröm som går i uppfyllelse i och med att han i kväll framför sin egna hit "Emma-Lee" i det klassiska tv-programmet. I Globen har han stått inför 15 000 fans och sjungit.

I kväll lär siffran snudda vid 20 000 - lägg till en miljonpublik framför teven och det här kan bli den största publiken den unge rockaren stått inför.

Men själv tar han det fortfarande lugnt.

- Det ska bara bli fantastiskt, säger han ödmjukt.

Klas Granström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0