Johan Palm - Antidote (unplugged)



Stefan Stenudd sa...

Väldigt skön version av Antidote. Naken. När jag lyssnade slog det mig att Johan sjunger rakt inifrån sig själv - inte via en attityd. Många andra artister spelar ett slags teater, popartistrollen, vilket gör att alla deras framträdanden klingar aningen falskt.
Johan är på den punkten oförstörd. Sången kommer direkt inifrån och ut, ingen förställning på vägen.

Jag tycker att alla hans unplugged-versioner av låtarna överträffar skivans överproducerade ljudmattor. Antidote, som jag trodde var en svag låt, gör Johan unplugged så att den känns som en rockklassiker. Han knådar fram låtens särdrag och förtjänster, som en skulptör men en klump lera.

Det är ingen tvekan om hans begåvning. Nu får vi bara hålla tummarna för att inte skivbolaget sliter ut honom.

Kommentarer
Postat av: monica

Så sant!Har alltid sagt att Johan är bäst live,det är då ham kommer till sin rätt!Unplugged är ytterligare ett bevis på att han klarar sig jäkligt bra!

2009-06-03 @ 11:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0