Johan Palm och jag

Allsången i Gränna och vi märker snart att det är något annorlunda som händer. Flickor i alla åldrar håller sig nära scenen och kön utanför börjar ovanligt tidigt att ringla utanför biljettluckorna. Efteråt får jag höra att tre tjejer har åkt från Eskilstuna för att lyssna på Johan Palm, inte bara idag, de följer alla hans spelningar under hela sommaren. Kapsylmästaren P berättar efter spelningen att han sett flickor stå och gråta framför scenen när JP sjunger. Innan hela evenemanget drar igång frågar arrangören om de inte tycker att jag (undertecknad, moi) är sötare än Johan Palm och jag kan inte minnas när jag sist kände så mycket negativ energi riktad mot mig som den som manifesteras i ett 'nej' vrålat av hundratals tjejer. Jag hämnas genom att spela fel på Antidote. När Palm sedan skall leda allsången genom att gå ut bland publiken har han ett led med uppskattningsvis femtio småflickor som följer varje steg han tar. Med kameror i högsta hugg. Och jag är rätt glad att Johan Palm är sötare.
     Jag får nöja mig med bilden på Charlotte Perrellis blogg. Det är där jag hör hemma. Chic.

2009-07-27 @ 10:36:46

walkingbass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0