Johan Palm i Corren - 2009-07-29

Bröderna Palm och Sven-Bertil
Hur många gånger har man inte sjungit "Samborombon,en liten by förutan gata" på fester.
HELA texten med "Carmencita lilla vän, akta dig för rika män", oxar, får
och trumvirvlar på bordet. En gammal partyrökare som jag trodde hade dött skrål-döden där bland långborden.

Men i måndags kväll fick den faktiskt liv då Lotta Engberg ägnade hela sitt program åt Evert Taube och bröderna Palm ledde allsången i just "Fritiof och Carmencita", som visan egentligen heter.

När Johan,17, gled runt med micken i sitt sockervaddshår och tjejerna skrek, då värmdes mitt Taubehjärta. Och så Sven-Bertil, 74, som såg lite skakig ut men sjöng som en Gud i samma program.

Då var det till och med så att jag gärna stod ut med den överhurtiga programtonen och bingospelet mitt i.

Corren, kultur&nöje

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0