Johan Palm - Allsång Liseberg


Räkna med att det kommer att vara trångt framför scenen när Idol-favoriten Johan Palm uppträder hos Lotta på Liseberg. Foto: TV4

"Vi är släkt"

Mörka moln lurar över Liseberg när kvällens allsång på Liseberg drar igång. Och ljusa skrik ekar när Lotta Engberg presenterar kvällens flickidol Johan Palm.
I kvällens program hyllas Evert Taube.

"Hjärtats nyckel heter sång" är temat i kväll när Lisebergspubliken har bänkat sig för allsång. Kvällen är en hyllning till nationalskalden Evert Taube och skaldens son Sven-Bertil Taube är kvällens första gäst.
TIllsammans med den regnklädda publiken sjunger han Sjösala vals.
Lotta Engberg tar tillfället att fråga sångaren om hur det är vara en riktig gentleman.
- Jag är som jag är. Jag öppnar dörrar för att det behagar mig, svarar Sven-Bertil.

"Jag har gråtit en skvätt varje dag"

Kvällens andra gäst är Linda Bentzing. Iklädd en svart klänning och högklackade skor gör hon entré till publikens jubel.
- Jag har gråtit en skvätt varje dag, alla här är någons barn, svarar hon och visar med handen ut över publiken, när Lotta Engberg frågar om hur det är att ha blivit mamma.

Skrikande fans

Sedan är det dags för kvällens sista gäst Johan Palm. Idol-favoriten får kvällens högsta skrik och framför scenen trängs fansen med hans namn skrivit i pannan.
- Samborombon får mig att le, svarar Palm på Lotta Engbergs fråga om hans förhållande till Evert Taube.

"Vi är släkt"

Men kvällens mest förvånade är antagligen Sven-Bertil Taube som ser ut att undra var Lotta Engberg är på väg när hon visar upp ett släktträd som sträcker sig tillbaka till 1500-talets Skottland och överstedomare Georg Spalding.
- Min farmors mormors mormors farfars farfars farfars sondotters dottersons sondotters sonsons sonson är Sven-Bertil Taube. Fattar du att vi är släkt, utropar Engberg och kramar Sven-Bertil Taube.

Av Kerstin Abrahamsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0