Jag borde nog skämmas?...

2009-07-17 kl. 18:32

God afton allesammans!
Jag sitter just nu hemma och har precis börjat koka upp vattnet till tortellinin som är en del i maten som jag nu ska laga klart lagom till att Moa kommer hem ifrån jobbet. Jag sitter just nu och spelar lite musik ifrån Spotify och fick plötsligt en låt skickad till mig av en polare över msn. Det var Johan Palms låt "Emma Lee". Jag har aldrig (och då menar jag aldrig) tyckt om honom och alltid ratat honom för hans otroligt ynkliga, barnrumpsfyllda utseende och röst. Men nu, av någon anledning, så har den här låten fastnat som fan och jag sjunger faktiskt med i refrängen och tycker att låten är bra. Jag kan då inte komma ifrån tanken angående om jag kanske ska skämma lite på grund av detta?


Jag menar - Johan Palm?

Men ja, låten har hur som helst fastnat och jag kan inte säga annat än att den faktiskt är riktigt bra. Nu vet jag inte hur pass mycket de har retuscherat hans röst med datateknikens under som man kan ta till i dag, men det spelar egentligen mindre roll. För låten bygger enligt mig på en skön text, bra melodi och ett minst sagt härligt gung. Sen kan man som sagt frågesätta Palm som sångare, vilket inte är den bästa som skapats här på planeten. Men jag trodde aldrig att jag skulle skriva rader som dessa. Att jag faktiskt gillar en låt som Johan Palm, hysterins största flickidol, framför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0