Hallå... Johan Palm

Uppdaterad: 2009-07-25 21:35



Vi har snackat allsång och matshopping med flickidolen Johan Palm som gästar Lotta på Liseberg på måndag.

Hur är läget?
- Det är fint, hur är det själv?


Bara bra tack, vad gör du?
- Jag är på väg hem, jag har varit på ICA och handlat lite mat.


Jaha, vad blir det?
- Kyckling av något slag, och lite ris.


På måndag ska du vara med på Lotta på Liseberg, vad kommer att hända där?
- Ja, jag ska ju vara med på allsången, det ska bli hur jäkla kul som helst.


Vad ska du sjunga?
- Eeh, jag kommer inte riktigt ihåg, det blir någon Taubelåt, den där Fritiof och Carmencita. Men jag vet inte om det är en eller två egna låtar jag ska sjunga. Jag kom precis hem nu så jag ska fråga brorsan, vänta lite.


Okej.
- Jag ska sjunga min första singel Emmy-Lee i sändning och min nya singel Antidote i pausen.


Trodde du att du skulle vara med om allt det här för ett år sedan?
- Nej, hade jag trott det hade jag varit totalt dum i huvudet. Det här är verkligen stort, otroligt stort.


Är det något du har drömt om?
- Det där med allsång har jag väl inte drömt om, det är väl inte de typiska visionerna och inget jag tänkt på, men när jag väl fick förfrågan tyckte jag att det var jättekul.


Så du tycker inte att du är för cool för allsång?
- Det är härligt att vara med i det folkliga, det är trevligt.


Hur kommer du att tackla alla vilda fans i publiken, på Liseberg har de ju inga staket som på Skansen...
- Har de inte? Ja, det blir lite mer läskigt, men spännande, det blir en utmaning.


Vad tror du om göteborgspubliken?
- Göteborgare är vänliga allihop har man fått för sig. Precis som norrmän pratar ni väldigt glatt, och verkar öppna så det är nog en trevlig publik.


Vad gör du mer i sommar?
- Jag åker runt på turné till alla håll och kanter i Sverige. Vad roligt det är, det är en otrolig erfarenhet!


Så du saknar inte skolan?
Nej, inte särskilt. Men jag ska börja om i ettan på gymnasiet efter sommaren och läsa natur på distans. Men karriären är fortfarande prioriterad.


Sofia Sjölin


Kommentarer
Postat av: Ironia

Vad du hinner med fast du jobbar:)

Utifrån den här intervjun lyfter sig en stor avgörande fråga, tycker jag. Nämligen...Vilken version av Antidote har Johan Palm tänkt att släppa på singel? Ironia vet vilken hon föredrar....tjatar . Kram Ironia

2009-07-26 @ 00:13:11
URL: http://www.ironiasblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0