Johans Blogg 07 december 2009, kl 17:57

Sjunde december


Jag måste avslöja en sak: förra luckan var ett skämt. Poängen var liksom att jag bedriver julkalender och presenterar en ny lucka varje dag och att det i det här fallet var en minneslucka - och det betyder ju egentligen något annat! Ordet fick en ganska fyndig dubbelmening alltså och sådant är alltid kul.


Tror ni då inte att jag blev riktigt arg på mig själv när jag minuten efter att jag bloggat skämtet kom på flera andra, MYCKET fyndigare, skämt? Jo, det blev jag. Jättearg! Dessa MYCKET skarpare skämt som alla hellre hade kunnat få utgöra gårdagens lucka tänkte jag kunde bli innehåll för dagens. Det andra skämtet nedifrån är ett undantag och inte fyndigt. Njut!

 


Vad såg jag för film idag? Idag har jag sett Star Wars.


Så, då är en Lucka Skywalker fixad till min julkalender.

 


När duschade jag senast? Jag kommer inte ihåg.


Så, då är en jävlar vad jag luckar äckligt fixad till min julkalender.

 


Vem skjuter skott på skott och träffar alltid nåt? Han är snabbare än sin egen skugga.


Så, då är en Lucka Lucka fixad till min julkalender.

 


Vem var programledare för Popcirkus, Sveriges bästa musikprogram på länge som lade ner efter typ två avsnitt för att den jävliga pöbeln inte hade vett att titta? Jag kommer faktiskt ihåg.


Så, då är en Kristian Lucka fixad till min julkalender.

 


Kan ni googla Caroline Wiberg? Jag tvivlar faktiskt inte på det.


Så, då är en lucka like fixad till min julkalender.

 


Har Kalle Anka otur? Hans kusin eller vad det nu är har knappast det.


Så, då är en Alexander Lucka fixad till min julkalender.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0