Johan Palm: Klart jag har bekräftelsebehov


Johan Palm tar sommarfarväl av sina fans. "Det har varit en otrolig erfarenhet att åka runt och spela i sommar", säger Johan Palm till Expressen.se. Foto: Christian Örnberg

Med febriga popdrömmar och stormande tonårskänslor har Johan Palm i sommar härjat Sverige runt.
I går kväll mötte han fansen för att uppslitande farväl av sommarromansen som vägrat ta slut.
- Det är klart att jag har ett bekräftelsebehov, säger han.


Bland "Vi älskar dig"-skyltar och mascarasmetiga kinder tog Johan Palm, 17, i går avsked av sommaren 2009.
Turnéfinalen på Gröna Lund i Stockholm tycktes beröra båda parter.

"Lärt mig mycket"

- Det är blandade känslor. På ett sätt jävligt kul och något vi firar, men samtidigt riktigt tråkigt. Jag har lärt mig så mycket, det har varit en otrolig erfarenhet att åka runt och spela i sommar.
- Jag har utvecklats på ett personligt plan under den här popkarriären.Det känns som att jag har åldrats fem år det senaste året, säger Johan Palm.

Har sommaren levt upp till förväntningarna?
- Ja, det har den. Jag får syssla med musik och att vara så här omtyckt är en enorm bekräftelse. Det är så annorlunda, det skapar kontrast mot vad jag tidigare upplevt. Men det är chockerade hur naturligt allting känns, hur snabbt man vänjer sig. Man fattar inte hur stort allting är.

Har du ett stort bekräftelsebehov?

- Det är klart att jag har ett bekräftelsebehov. Alla har ett bekräftelsebehov. Man kan säga att utbudet är större än efterfrågan, det behovet är ständigt mättat.

Klarar du av att ge fansen allt de vill ha?

- Man vill hålla fansen lite hungriga ändå, man vill inte övergöda dem. Jag ger dem så mycket jag kan, men de är klart att man inte kan tillgodose alla. Men jag tror de är glada, säger Johan Palm och skrattar.

Av Victor Johansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0