Gästinlägg - Monica Johansson

VAD JAG TYCKER OCH TÄNKER OM JOHAN!

Ja,var ska jag börja,då listan är lång! Det viktigaste är att Johan får mig att må bra,han får mig att skratta och han får mig att upptäcka musiken igen.

Hur började det då? Jo,jag har väl slötittat lite på Idol förr om åren,inte mycket mer att titta på en fredagskväll,men har inte blivit så himla imponerad precis. Tills just Johan dök upp!

Började av ett annat skäl,Johan är ju från Mjölby(min hemstad),och det är klart att man var lite nyfiken just av den anledningen. Blev fast från första början! Vilken kille,någon som vågade vara sig själv och som verkade vara född på scenen. Satt sedan varje fredagkväll och var jättenervös varje gång Johanskulle upp på scenen,skulle han klara det? Kan säga att jag är 45 år,men vi var många som bet på naglarna,både kompisar och arbetskamrater,och Johan var det stora samtalsämnet i fikarummet.

Hoppades att inte Johan skulle vinna,allt var bättre än att just vinna hela Idol. Att bli tvingad att göra en halvtaskig skiva,och sedan försvinna ut i glömskan,var inget jag önskade Johan.

Blev imponerad av att han fixade alla teman på Idol,både ABBA och schlager,han gjorde det på sitt sätt,och han ägde verkligen scenen så fort han steg upp på den.

Komma på 4:e plats är mycket bra,och jag visste att han skulle vidare så fort Idol var över. Är inget musikgeni,men att släppa en sådan kille vind för våg verkade ologiskt. Å, klart han fick skivkontrakt, fattas bara! Johan var ju egentligen den riktiga vinnaren,när allt kom omkring!

Resten är som sagt historia! Det har gått bra ,mycket bra,för honom,och detta är bara början!

Jag är ett Johan fan,inte ett sådant som svimmar,hyperventilerar,gapskriker eller skickar presenter eller kärleksbrev till honom. Nej,ett lugnt och stolt fan,som visserligen försöker få en bra plats på hans konserter,men som bara står och sjunger med och som älskar varje sekund av det.

Har sett honom i ett svinkallt Mjölby i januari(trodde inte Mjölby rymde så mycket folk som den dan!), på signeringsturne i Motala och Linköping,och sist på Motalafestivalen(då det fullkomligt ösregnade under hela uppträdandet). Blir lika glad varje gång,för Johan ger allt för sina fans,han bjuder på sig själv till 100% varje gång. Att han älskar sina fans såg jag i Motala,då han hade bråttom iväg i bussen mot Skellefteå,men betade av hela kön av fans som ville ha en autograf av honom. Det är att älska sina fans, och att alltid ta sig tid att småprata med dem betyder mycket.

Tack vare Johan har jag även skaffat nya vänner,den största är Annki,som med samma brinnande intresse följt Johan från starten och som även vet att han kommer gå hur långt som helst.

Så vad jag vill säga till slut är:tack,Johan för all glädje du sprider,jag hoppas du vet om hur omtyckt du verkligen är! Du kommer att kunna gå hur långt som helst,om du vill!

THANK YOU FOR THE MUSIC!

Monica Johansson
Mjölby

(Hon har ej en egen blogg så det finns inget jag kan länkta till om ni undrar)

Kommentarer
Postat av: Neta

:) ...känner igen mig själv en hel del i det som du beskriver, också i det att jag känner att jag fått musiken tillbaka genom Johan på något sätt. Har alltid lyssnat mycket på musik, mestadels rock, men på ganska lång tid inte hittat ny musik jag gillat, utöver The Killers och Coldplay, men med Johan kom den ursprungliga och äkta känslan i musiken tillbaka på något tidlöst sätt.

2009-08-04 @ 22:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0