Kolla Johans nya hemsida!!

SKITSNYGG



JOHAN  PALM

Videon till "Emma-Lee" - PREMIÄR IDAG!

Idag är det inte bara premiär för Johans nya hemsida, utan även för videon till "Emma-Lee"...

Kolla in på den här på hemsidan eller på http://www.playahead.se/

I videon syns förutom Johan (och andra sköna typer) även Jennifer och hennes kompis. Jennifer och kompisen vann ju som bekant en "plats" i videon via Johans blogg. Kul grej, visst? Fler roliga tävlingar kommer att äga rum här på hemsidan framöver... (Vi lovar!)

Skriv gärna i "kommentarer" nedan vad Ni tycker om videon. Skrivskrivskriv!

Intervju

Den 20 maj släpps debutalbumet "My Antidote" som Johan själv beskriver som en perfekt mix av brittpop och punk.

- Fansen ska inte vara nojiga. Jag har knappast suttit och blivit en produkt sedan de sist såg mig. Vill du höra några nya demos? Fast först vill jag visa några skisser jag gjorde till skivomslaget, säger Johan Palm.
Det är tydligt att han lever för sin passion och att han har hållit fast vid sin integritet och identitet genom att tänka och tycka under arbetet med albumet.
- Jag har varit involverad i allting. Jag är en kreativ person och sådana måste vara med under skaparprocesser, säger han och tillägger:
- De band min bror och pappa lyssnade på när jag var yngre har format mig. Som Suede - det är ett band jag har lyssnat på sedan jag var hur liten som helst. Min musikstil och image är knappast någonting jag har lagt mig till med på senare år.

Albumet har en tung låtskrivararsenal med namn som Niklas Frisk, Andreas Mattson, Peter Månsson, Anders Wikström, Linda Sundblad, Jonas Sohn, Peter Kvint, Tobias Gustavsson, Ashley Hicklin, Mårten & Lina Eriksson, Mattias "John Me" Edlund och såklart Johan Palm själv.
Johan säger sig ha skapat en perfekt mix av brittpop och punk, där ett retrosound á la Suede kompletteras av färskare Mando Diao- och Franz Ferdinandinfluenser.
- Skivan är inte splittrad, men låtarna är väldigt olika varandra. "Danger Danger" är lite inspirerad av The Clash medan "Satelites" är en sådan sång tjejerna kommer att gråta till - risken är att fansen bryter ihop eftersom den är den finaste låt de har hört.

I sommar är det dags att göra plattan rättvisa live, och spelningarna är många. Johan Palm är lugn - hans bror och musikaliska förebild Henrik finns i bandet och dessutom gjorde tittarsuccén "Idol" honom snabbt rutinerad och van att bli bedömd inför publik.
- Jag känner mig trygg, eftersom det jag ska köra är så pass grymt. Jag tror att jag kommer att få fler manliga och äldre fans i och med den här skivan.

Insikten att han som 17-åring har kunnat lägga ned storkovan på arbetsmaterial och att hundratusentals svenskar är intresserade av att spana in honom, gör att han vågar sig på att säga:
- Jag tänker bli en legend, en David Bowie. Jag vill inte bara ha radiohits utan även låtar som blir klassiker så att folk kommer ihåg en.


Kommentarer
Postat av: LoEm

Vad tycker du om linnena från forever21?

2009-04-30 @ 10:18:25
URL: http://loem.blogg.se/
Postat av: VIZLE

menar du ALLVAR att du bloggar om han hahahahahaha

2009-04-30 @ 10:23:13
URL: http://vizle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0