Hur känns det nu då, Johan Palm?

Publicerat i dag. 13:28



När forne "Idol"-deltagaren Johan Palm spelade in musikvideon till singeln "Emma-Lee" på Drottninggatan i Stockholm i veckan blev stämningen hysterisk. Tonårstjejer i mängder trängdes för att få en skymt av den unga flickidolen, och inspelningen fick avbrytas.

- Just nu är jag jättetrött. Det var fullständigt kaos. Jag skrev ner en vink i min blogg om var jag skulle befinna mig, ifall fansen ville titta förbi, men det kom för många. Det gick inte att spela in videon, var jag än gick hade jag en vägg med mobilkameror runt mig.

Blev du förvånad?

- Det var inte något jag hade räknat med, samtidigt är det en skön bekräftelse: att fansen finns där och att man inte glömts bort bara för att "Idol" är slut.

Singel släpps i dag. När kommer debutalbumet - och hur låter det?

- Vi har inte bestämt när det ska släppas, men jag har lagt sång på de flesta av låtarna. Just singeln låter lite Sugar Plum Fairy-aktig, skivan i sin helhet genomsyras av brittiska poprock-influenser. Det är ganska mycket Suede över skivan, fast den låter ju som Johan Palm, förstås.

Alexandra Sundqvist

[email protected]

Till artikeln


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0