Blogginlägg om Johan Palm av Allis

Johan och plugg på altan.

Jag satt på altanen och pluggade matte i regnet och lyssnade på radion. Plötsligt säger Morgan på P3: "Och nu kommer lilla idoltrollet Johan Palms nya singel Emma-Lee!". Då slog det mig plötsligt att Johan har gjort en singel, blivit känd och har fans. Johan bor i Stockholm, har Laila Bagge som manager och är fullt upptagen med sin nya skiva och kändisfester. Jag var helt enkelt tvungen att höra av mig till honom. Så, jag smsade: "Det är helt sjukt Johan. Nyss sprang du runt i Lagmanskorridorerna och nu hör jag Emma-Lee på radion! + att det låter riktigt bra! Puss."
Någon minut senare ringer han och precis som alltid var det lika skönt att höra hans gamla vanliga röst. Han berättade om kändislivet och allt vad det innebär. Jag kände mig nästan som en journalist när jag ivrigt frågade om allt han tycks vara med om. Tillslut kom vi fram till det vanliga: saknar du inte Mjölby? Han gav mig ett gott skratt då han förklarade att visst saknar jag sommarlovet, då man satt framför datorn och fick dåligt samvete för att man inte var ute i det fina vädret!

Som tur är kommer han hem snart och vi bestämde att vi måste ses!

2009-04-08

/Allis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0