Fråga till Johan Palm

En av hans stora fans frågade honom följande:

När ska du börja bry dig om dina fans?
(Hon var väldigt frustrerad när hon skrev detta!)

Svaret var detta:

Du har helt rätt i att jag inte hållit någon bra kontakt med mina fans på sistone, men behöver det verkligen betyda att jag inte bryr mig om dem?


Brydde jag mig inte så mycket om mina fans så skulle jag inte för att skriva nytt material, vilket jag ändå inte tycker är så jävla lätt alla gånger. Självklart, musiken är jätteviktig för mig och inte bara för mina fans, så det går att se det själviska
i det om man vill. Jag vet att många skulle föredra att jag lät någon Max Martin skriva allt om det bara innebar att jag bloggade bilder på mig själv och kärleksförklaringar till mina fan varje dag, men det blir bara fånigt i längden, och jag vill göra mer än så för alla de fantastiska människor som gillar och följer mig.


Att det är tyst från mig nu är ett aktivt val för att jag ska kunna förbereda mig för det storslagna som komma skall. Snart är jag tillbaka i rampljuset!


Självklart skulle jag väl ändå kunna blogga eller något sådant i kombination med mitt andra, eller vad det nu är du önskar. Problemet är bara det att jag inte är världsbäst på att hålla flera bollar i luften samtidigt, jag är någorlunda utbränd och jag måste skaffa något slags perspektiv på den sjuka tillvaro jag levt i sen Idol och under sommaren. Jag har dessutom en lång rad personliga problem i mitt liv nu som försvårar allt.


Alltså: även fast jag är usel på att visa det många gånger så älskar jag mina fans. Om du fortfarande räknar dig till dem, då älskar jag dig också.


Kommentarer
Postat av: monica

JOHAN:Jag vill att du ska veta att allt detta tjat om bloggning o.s.v. är bara ett sätt att visa att dina fans fortfarande är med dig,om man så säger. Att de bryr sig om vad som händer dig och allt runt dig. Om jag vore dig skulle jag idag inte läsa vad som skrivits och kommenterats på din blogg-du skulle bli snurrig;). Jag håller med i det du svarat denna person,en sak i taget är nog. Man kan inte vara bäst på allt samtidigt och inte heller tillfredsställa allas behov-då sjunker man och går under. Ärligt talat blev jag rörd över detta svar du gav,det visar att du är mänsklig och vanlig(inget illa menat,utan positivt.)

Tror inte dina fans är arga på dig,vad har de för anledning? Just nu är du student inte artisten Johan Palm-eller hur? Då tycker jag inte heller du har skyldighet att blogga,och sjunk inte så lågt att du börjar blogga om "dagens outfit"-haha!

Ta all den tid du behöver,huvudsaken är att du är nöjd med det du presterar och åstakommer.

Tänk på dig själv lite och lycka till.

Hälsningar Monica

2010-03-31 @ 19:35:51
Postat av: Louise

Hej,

vad härligt med ett livstecken från Johan;-)

Bara så glad att höra att han fortfarande vill fortsätta med musiken (det trodde jag väl innerst inne men en lite oro för att han inte skulle det fanns också...) och bara genom att veta det kan jag vänta hur länge som helst.



Var sak tar sin tid. Och hur är det med det där talessättet att en sann konstnär skapar ur sitt lidande? Inte vet jag, men det kommer säkert något gott ur det här också.



Kram

2010-03-31 @ 20:20:51
Postat av: LARZ GUSTAFSSON

Johan är underbar som svarar så.

Underbart också att läsa några rader från vår hjälte.

Lycka till med det du företar dig, Johan!

2010-03-31 @ 22:22:23
URL: http://www.myspace.com/zluggo_pop
Postat av: L

Dethär låter överdrivet, men jag blev faktiskt rörd. Vi väntar på dig Johan, låt det ta sig tid.

2010-04-01 @ 11:24:58
Postat av: L

sin tid*

2010-04-01 @ 11:25:30
Postat av: zofia

Vart skrev han det här?

Det storslagna som komma skall låter ju fantastiskt.

En lång rad personliga problem låter inte roligt alls.Jag hoppas det positiva överväger det negativa med råge och att pressen inte blir för stor, det ska ju vara roligt att vara stjärna och inte innebära magsår och utbrändhet i så unga år.

2010-04-03 @ 00:48:43
Postat av: Neta

Rörande, berörande... and just brilliant!

2010-04-03 @ 14:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0