Nätversionen av artikeln i Aftonbladet om Johan Palm


Då och nu Palm i ”Lotta på Liseberg” i somras och spelar död i Crashdiets nya video.
Foto: Roger Lundsten

Här blir Johan Palm ett lik

Ett ögonblick Johan Palm...

... som spelar död i Crashdiets video ”Generation Wild” som bannlysts av MTV.

– Det var riktigt kul. Det är ju en rätt speciell video. Att vara med live när den spelades in var riktigt roligt med allt blod, jag gillar blod.

Varför är du med?

– Jag känner videoproducenten ganska bra. Sen ser jag väl rätt ut. Att jag är med är en rolig och oväntad detalj.

Det var ett tag sen man såg dig, vad har du för dig just nu?

– Jag gör inte mycket alls just nu. Jag är i Mjölby, nu spelar jag lite gitarr och håller på med två låtar.

Hur går det med låtarna då?

– Jag börjar få ihop till en ny platta. Det är intressantare stuk på låtarna jag gör nu. Det är mycket punkigare, stökigare och mer Babyshambles. Mer indie. Jag gissar på att en platta kan komma inom något år i alla fall.

Hur är det att vara tillbaka i Mjölby?

– Jag tror det är nyttigt och att man behåller fotfästet bättre. Det är bra att få perspektiv på saker och ting. Jag har levt highlife i Stockholm och att få lite olika utgångspunkter är inspirerande.

Vad hände med din blogg?

– Jag har inte lagt upp något på jättelänge. Jag har svårt för att blogga. Även om det bara är att skriva och lägga upp saker så är det krävande och man vet att folk läser och dömer en. Det är lite som att skriva låtar och min inspirationskraft är inte oändlig utan ganska begränsade hos mig.

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?

– Ehh, jag vill få ordning på allting. Nej, det är inget roligt svar. Jag vill ha en saxofon och lära mig spela på den.

Martin Gustafsson

Det här är Johan

Namn: Karl Johan Viktor Palm. Ålder: 18. Yrke: Artist. Bor: Mjölby. Familj: Mamma, pappa, storasyster och storebror. Aktuell: Med i Crashdiets video ”Wild generation”, skriver på låtar till en ny skiva.


Kommentarer
Postat av: zofia

Haha jo det är väl klart att Johan ska ha rubriken och inte någon av bandmedlemmarna:)

Anna bumbis blogg har bilder på Johan från inspelningen.

2010-04-09 @ 12:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0