Corren Publicerad kl 10:47, 28 nov 2008


Fyra idoler ska bli tre i kväll. BILD: SCANPIX

"Dags för en kille att åka"

Tre killar. En tjej. "Idol" går in i ett avgörande skede. - Om jag åker hem vill jag att det ska vara för att jag var den sämsta, inte för att jag är tjej, säger Alice Svensson.

I kväll är det gospel som gäller för Johan Palm och de övriga kvarvarande i "Idol". Det mesta av förhandssnacket har dock handlat om något annat - nämligen Alice Svensson. 16-åringen från Hedesunda är ensam tjej kvar.

- Jag hoppas att det är positivt. Framför allt vill jag så gärna vara kvar. Jag är ensam tjej och det känns lite otryggt med tanke på att tjejerna röstas ut en efter en, absolut. Det är dags för en kille nu.

För Mjölbykillen Johan Palm var det på vippen att äventyret tog slut förra fredagen. Enligt uppgift skiljde det bara en procent av rösterna mellan honom och Anna Bergendahl som fick lämna tävlingen.

- Det var skitjobbigt. Man ställer sig liksom in i situationen att det är en själv som åker ut, sa han efter förra veckans drama.

Kvällens tema är gospel. Johan Palm ska framföra Doobie Brothers "Long train running" och "Free falling" av Tom Petty. Idolerna har under veckan fått support av kvällens gäst i juryn - Carola Häggkvist.

- Hon tyckte inte att det var så mycket att peta i med sången men att jag ska släppa loss och ha kul och det är ju vad gospel handlar om, säger Alice Svensson.

Marcus Nyenger

Till artikeln

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0