Tårar sprutade och hjärtan brast



JOHAN PALM
Cityscenen
Fredag, 19.00


Skriker ekade mellan husen i centrala Kiruna när Johan Palm klev ut på scen. Den forne Idol-deltagaren vet hur man får tårar att spruta och hjärtan att brista. Det var givet att han skulle få släppa ett album trots att han inte vann tävlingen. Men det kan knappast vara rösten som får tjejerna att tråna efter Johan Palm för den skar i mina öron som en vass kniv under gårdagens konsert. Man kan komma långt på att vara söt och det såg jag beviset på i Kiruna. Det finns en Johan Palm i varje högstadium i Sverige, den enda skillnaden är att han råkade halka in på ett bananskal i Idol. Han har i alla fall blivit en snyggt förpackad produkt i händerna på ett gäng skickliga producenter. ?Jag älskar dig?, skrek tjejerna längst fram så fort de fick chansen att göra sina röster hörda.


Johan Palm lyckas ändå slänga fram några hits till publiken, problemet är bara att han inte kan sjunga dem. Jag måste ha varit galen när jag skrev en krönika om att han var den enda stjärnan i förra årets Idol. Med facit i hand erkänner jag att det var fel av mig.
Den stora frågan är om Johan Palm kommer att vara en helt annan artist efter att han har kommit ur målbrottet. Kanske finns det ändå en stjärna bakom den falska och oslipade rösten?


Av Anna Holmberg

Kommentarer
Postat av: emmy

trevlig blogg ^^

2009-06-27 @ 01:23:43
URL: http://somemmy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0