Karusellen rullar på för Johan Palm

Publicerad:  090609 11:05


Idolen och nyblivne Stockholmsbon Johan Palm är aktuell med både skivsläpp och sommarturné. Det känns verkligen som jag lever mitt liv till fullo säger han.
FOTO:Scanpix

Fyra i Idol och tonårsflickornas favorit. Nu släpper Johan Palm sitt debutalbum och åker på turné. Torsdag 11 juni kommer han till Uppsala och framträder på Katalin. Kvällen till ära är det ingen åldersgräns och heller ingen utskänkning.

Nästan ett halvår har gått sedan Johan Palm röstades ut ur TV 4:s populäraste talangsåpa. Men det är fem högst händelserika månader.
- Allting är lite overkligt, så mycket har förändrats. Jag har utvecklats som person, det känns verkligen som jag lever mitt liv till fullo, säger han.
Sedan januari bor den 17-årige Mjölbysonen i Stockholm, där han fått uppleva både för- och nackdelar med kändisskapet. Han blir dagligen stoppad av fans på stan.
- Det är nästan alltid roligt, men det beror på hur folk beter sig. Ibland förstår de inte när det räcker, som när jag sitter och äter och vill fortsätta prata med mitt sällskap.

Men de närgångna beundrarna är inget som avskräcker Johan Palm från artistvärlden. Han blir gärna ännu mer känd.
- Dels för att jag vill göra folk glada med hjälp av min musik, sen är det självklart den här biten med pengar och glamour, skrattar han.
Och karriären pekar i rätt riktning.
I sommar ska Johan Palm ut på sin första stora turné, med ett tjugotal datum på schemat. Bandet är ett hopplock av nya ansikten, men också storebror Henrik på gitarr.
- Det är kul, för det blir lite av en Oasis-grej. Eller kanske inte, vi tycker exakt samma om allt.
Vad har du för förväntningar på turnélivet?
- Det där, utbrister Johan Palm snabbt och pekar på en affisch över ett smockfullt publikhav på Hultsfredsfestivalen.

Av: TT Spektra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0