Döskalle & Mästerligt möter Johan Palm



Nöjesguidens suraste reportrar laddade upp för att ta lille Johan Palm i örat och sudda bort det där självbelåtna flinet ur hans tonårsnylle. Istället charmade popidolen brallorna av både Döskalle och Mästerligt i ett samtal om finnar, sex och musik.


Vad hatar du mest, brittpop eller punk?

-Hatar mest! Jag gillar ju det ju! Vaffan! Jag vet inte. Det finns ju mycket punk som inte är så bra. Som knappt är punk.

Skivan verkar vara någon slags hämnd på de båda genrerna?
-Jaha!? Kan du utveckla. Det är mer som att frågeställaren framstår som dum i huvet.

Vad är det jobbigaste med att vara tonåring?
-Ja, kanske att... svårt.

Finnarna eller?
-Nej, jag har finnar men jag har också jättemycket smink.

Du har ju jättefin hy! Som en baby!
-...

Hur är det att vilja vara rocker men inte komma in nånstans?
-Det är det värsta kanske. Alla grejer man inte får göra. Men det är inte ett lika stort problem nu när jag bor hemifrån.

Så du har nån som köper ut?
-Jag snackar inte om alkohol.

Folk påstår att du inte kan sjunga! Men du sjunger ju jättebra!
-Tack! Tur att alla inte har samma smak.

Hybris säger vissa. Rättmätigt självförtroende säger vi!
-Nej, det handlar varken om hybris eller självförtroende. Det handlar om att jag som artist ska marknadsföra mig på bästa sätt. I många fall spelar jag mycket på det.

Har du mediatränare?
-Nja. Mediatränare och media-tränare. Självironi kanske?

Fattar dina fans ironi?
-Jag vet inte. Många verkar förstå det. Men jag anpassar mig inte efter fansen. De får anpassa sig efter mig!

Vad skiljer dig från Idol-Sebastian? Alltså verkligen?
-Båda tycker det är coolt med löst virade halsdukar, men han gillar sina släpande ända ner till marken.

Han är tunnhårig!
-Ja, det är han!

Han  åker även Ålandsfärja. Kommer du göra det?
-Nej. Nej. Det kommer aldrig ske.

Var inte Alice en riktig mes?
-Mer mysig än mesig!

Har Peter Jihdes hår en egen loge?
-Inte bara en loge!

Får du ligga mycket?
-Om jag vill.

Nu blir jag generad!
-"Hej Johan eh hum gillar du lakrits eller surt godis mest hihi!"

Det här med hatten. Är inte hatt indiepopens motsvarighet till dans med käpp och stol?
-Det lät väl lite roligt? Här i Stockholm har många hatt och då kan jag låtsas att det är jag har startat trenden, att tack vare mig har alla hatt här!

Hur känns det i dig när du sjunger "If it was world war three only reruns on tv"?
-Det känns som att åh, det här gillar jag då kan jag göra den här (fyra fingrar i luften och plutmunnen i ett sneer reds anm.) och sedan direkt till Djungelboken och göra den här (perfekt axelsänkning i kombination med v-tecknet reds anm.) ta TVÅ bananer. 

Hur ska du undvika att hamna på rehab innan arton års ålder?
-Ganska jäkla otippat att jag skulle göra det. Jag fyller ju snart arton och får skynda mig att supa och knarka ner mig i så fall.

Vad ska det stå på din gravsten?
-Man lever bara en gång men man dör inte så ofta heller.

Får ni inte lära er korrekt engelskt uttal i skolan nuförtiden?
-Hur menar du då? Jag sjunger mycket bättre engelska än många andra idoler. Har du några exempel? Är det dialekten, accenten eller? Robin Bengtson sjöng mycket sämre engelska ju!

Vem är din förebild? Amy Diamond?
-Självklart! Hon har alltid varit det!

Jag vill att min son blir lika gullig och bra som du! Hur fostrade dina päron dig till ett rocksnille? De flesta ungar gillar ju smurfhits.
-Jag gillade ju också smurfhits! Men min farsa och brorsa har spelat mycket och har bra musiksmak.

"My Antidote är en slipad, hittig och tillrättalagd Idol-produktion utan kanter, själ och egensinne." Usch vad neggigt det låter om Nöjesguidens recension!
-Det som är bra är ju att jag kan skylla på skivbolaget. Jag är väldigt nöjd med skivan, men är det något som jag har problem med är det produktionen. Men låtarna blir råare och bättre live!

Dina fans är ju helt bananas. Hur länge tror du att de kommer att dyrka dig?
-Ja, vi får se.

Vad hände med ditt galna fan Annalisa? I en vadderad cell?
-Hon är lite lugnare men är fortfarande ... lojal.

Hur långt räcker charm och ungdomlighet?
-Någon gång blir jag väl gubbe och då får jag bli konstnärlig och knepig istället. Som kille blir man bara snyggare och coolare.

I procent: Hur mycket är sex, drugs och rock n' roll?
-Kanske 50% rock'n'roll. Sex kanske 20%. Drugs kanske är 2%. Jag dricker ganska mycket kaffe och äter godis.

Är inte kaffe farligt när man växer?
-Jämfört med alkohol?

Det är få Idol-deltagare som vågar jämföra sig med artister som David Bowie...
-Ja, jag godkände den där biografin som någon annan skrivit på min hemsida men så såg jag häromdagen att jag citeras som att jag har sagt att jag vill bli som David Bowie. Vaffan liksom! Det har jag ju inte sagt!

Är du redan mediabitter?
-Det är kul att vara mediabitter! I Aftonbladet skrev de om min reklam som en tabbe. Att jag säger
"Köp mitt debutalbum! Mitt FÖRSTA debutalbum!" som om det vore ett misstag.
Eller så blev jag utsatt för något slags dubbelironi som jag inte förstod... Folk i största allmänhet är ju puckon.

Din blogg är hyllad!
-Är den? Jag låg etta på Stureplan.se:s lista först som artist, sedan som bloggare. Det är kul!

Om du var en maträtt, vilken skulle du vara?
-Något med tabasco...

Bloody Mary?
-Det kanske är mat för er på Nöjesguiden. Nej, jag skulle vara pepparstek! Het och god!

Hur ofta ligger du med dig själv?
-Att det kan vara så kul med den lilla kommentaren!

Vi tillber den kommentaren.
-Det är ju lite svårt, i verkligheten, att ligga med sig själv.

Jo, jag skulle bara vilja be om en sak innan vi slutar...
-Hahaha jo eh ja det är eh hihi såhär att jag eh har en syster eller en dotter och hon skulle bli så himla glad om du hihi skrev en autograf...?


Kommentarer
Postat av: ironia

Hahaha..den var kul...Gillade såklart det han skrev om produktionen ....Ironia vill ju ha en punkigare och råare Johan Palm..;)

2009-06-29 @ 23:27:18
URL: http://www.ironiasblogg.wordpress.com
Postat av: Miw

haha underbart med en intervju som inte frågar ut om skrikande tjejer och går du i skolan

2009-07-01 @ 17:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0