Palm får TV4 att höja säkerheten


Foto: Ronny Johannesson

På "Allsång på Skansen" ackompanjerades Johan Palm av skrik, gråt och hysteri.
Inför kvällens "Sommarkrysset" räknar både TV4 och Johan med samma fans-anstormning.
- Det har jag faktiskt bekräftelse på, säger Johan Palm.


Ända sedan första sekunden i "Idol" har Johan Palm varit synonym med horder av tjutande tjejer. Att de dyker upp på "Sommarkrysset" råder det ingen tvekan om.
- Det har jag faktiskt bekräftelse på. Jag spelade i helgen och snackade lite med några av dem. 'Vi kommer på "Sommarkrysset"', sa de, säger Johan Palm.
Även flickfavoriterna EMD uppträder i programmet och TV4 har höjt säkerhetsberedskapen inför kvällens sändning.
- Vi har vidtagit extra åtgärder, ja. Vi anpassar oss alltid efter artisterna och det väntade publiktrycket, säger Lotta Bäck-Remnes, exekutiv producent för "Sommarkrysset".

"Härlig stämning"

Allsångskaoset har däremot bara gjort Johan Palm förväntansfull.
- Vad kul det var! Sådan härlig stämning! Bra drag och mycket folk.
Inte heller "Sommarkrysset"-publiken och tv-tittarna, andra än hans mest hängivna beundrare, känns som en utmaning.

Inga autografer

- Jag lär mig så mycket på min sommarturné - hur man ska röra sig på scenen, få till ett bra mellansnack, få i gång publiken.
Men de trogna fans som hoppas på en autograf efter framträdandet kommer han dock att göra besvikna.
- Nej, någon signering kommer det inte att bli. Men så klart jag ska försöka hinna träffa dem lite, säger han.

Av Linnea Jungert

Fans-kaoset kring Johan Palm

Hotellet där deltagarna i "Idol" 2008
bodde slog larm till TV4 - de kunde inte garantera sina gästers säkerhet på grund av fansen utanför.

När Johan röstades ut ur "Idol" utbröt kaos och en ung tjej svimmade.

Inför "Allsång på Skansen" kom de första fansen tidigt på morgonen, under repetitionerna var skaror av tjutande fans på plats - under sändningen var hysterin total.

Johan dränks i beundrarbrev
och både framträdanden och signeringar resulterar i gråt och hysteri och kräver extra vakter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0