Johan Palm uppträder i Sommarkrysset


Johan Palm gästar Nyhetsmorgon Foto: Pontus Lundahl /Scanpix

Lördagen den 11 juli så uppträder den forna Idoldeltagaren tillika flickfavoriten Johan Palm i Sommarkrysset. För oss berättade han om nervositet och vem han helst hänger med en varm sommardag.

Vad är det du gillar med Sommarkrysset?

- Jag har ingen jättebra koll, men jag har sett det någon gång och det verkar vara trevlig stämning.


Är du nervös för att uppträda?

- Jag tycker inte att det är så nervöst faktiskt. Det borde vara mer nervöst i och med att det är en tv-inspelning men just därför är det så uppstyrt och säkert. Jag blir sällan nervös så långt innan, utan snarare strax innan jag går upp på scen i så fall.


På lördag uppträder ju även EMD, andra gamla Idoldeltagare. Vad har du som inte de har?

- Äh, det vet jag inte. Vi är helt olika artister, det är svårt att jämföra.


Vad ska du sjunga då?

-Jag har inte riktigt bestämt än. Jag är ju med i ett band och vi kan lika gärna bestämma på plats. Men det blir någon egen låt, helt klart.


Vad ska du göra i sommar i övrigt?

- Jag håller på med en sommarturné, min första riktiga. Den kommer att ta hela sommaren och vi kommer att åka runt i hela Sverige och spela. Vi har redan nu varit från Malmö upp till Kiruna och Skellefteå.
- Om jag hade varit ledig så hade jag gärna gått på festivalen Peace and love och sett bland andra Pete Doherty. Det var hur många bra artister som helst där i år.


Tre självskrivna låtar på ditt sommarblandband?

- Usch, jag har svårt att räkna upp låtar. En självklar låt är i alla fall Vackert väder med Jakob Hellman.


Sommaren är ju flirtens säsong - hur charmar man bäst Johan Palm?

- Jag kan inte ge några instruktioner. Det bästa är att vara någon som jag gillar, haha. Sedan är det bra om man kommer på något eget sätt, vara lite originell. Jag gillar smarta tjejer med utstrålning och humor.


Berätta något roligt sommarminne!

- Man vill ju vara anekdotkillen, som drar sköna historier men jag kommer aldrig ihåg grejerna. Jag tror att den här sommaren kommer att bli den roligaste hittills.


Om du fick tillbringa en sommardag med valfri kändis, död eller levande - vem skulle det vara och vad skulle ni göra?

- David Bowie vore coolt, helt klart, men jag vet inte vad vi skulle göra direkt. Sitta ned och snacka, låta honom berömma mig för att jag är en sådan bra artist, haha! Nej vänta - jag skulle vilja skriva musik med honom! Det vore grymt.


Publicerad 8 jul 2009 16:49   Isabel Mohammar

TV4
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0