Johan Palm har inga tvivel


Nyss uppträdde Johan Palm på Allsång på Skansen. Imorgon spelar han i Rättvik i Sjövillans festivaltält.  Foto: Lars Pehrson / SvD / SCANPIX

Rättvik
Imorgon spelar Johan Palm från TV4:s Idol i Sjövillans festivaltält i Rättvik. Vi passade på att dra tio frågor ur hatten för att ta reda på ett och annat okänt om den unga flickidolen från Mjölby.

När tvivlade du senast på det du gör?

- Jag har inga tvivel. Det har varit lite vägskäl och ibland funderar man ju men annars har jag inte direkt tvivlat.

När var senaste gången du var i en kyrka?

- Det kommer jag inte ihåg, men det var inte alls länge sedan. Eller jo, jag har nog inte varit i kyrkan på ett tag. Nu blir gudarna inte glada.

När var du riktigt stolt över dig själv senast?

- Stolt är jag väl ganska ofta. Men riktigt stolt var jag nog när jag uppträdde på Allsång på Skansen. Men framför allt är själva framgången det som jag är mest stolt över.

Hur firar du jul?

- Jag firar alltid med släkten. Antingen hemma eller hos mina farföräldrar. Kanske ute i någons sommarstuga. Det är alltid trevligt att träffa kusiner och käka god mat. Jag firar som vanliga människor.

Är du rädd för småkryp?

- Nej, det är jag inte. Jag gilla en del småkryp men kanske inte getingar. Helst vill man inte ha några småkryp i maten.

Vad ångrar du mest av allt?

- Det vore en total lögn att säga jag inte ångrar någonting men jag kan inte komma på något just nu.

Vilken är den största kärlekshandling du skulle kunna tänka dig?

- Jag vet inte. Hur menar du då? Amputera benet eller något sådant kanske. Men det beror på vem det handlar om. Just nu finns det väl ingen jag bry mig extra om.

Vad har du för dolda talanger?

- Jag kan vissla och blunda samtidigt! Sen är jag rätt bra på att massera också.

Vilken är din senaste lästa bok?

- Totalt hjärnsläpp! Det var jätte länge sedan jag läste en bok. Det är inget jag är så stolt över. Jag började nyss på Låt den rätte komma in men sen slutade jag. Jag kanske borde börja på den igen.

Är du mörkrädd?

- I rätt stämning kan jag vara det. Men oftast inte.

Fakta: turnén:

- Det är hur kul som helst. Det går bättre och bättre. Övning ger. Alla grejer som kräver rutiner som att röra sig rätt och mellansnack.

att vara flickidol:

- Det är skitkul. Det har ju sina fördelar. Det är mer eller mindre hysteri.

framtiden:

- Efter turnén tänkte jag återgå tillstudierna och plugga på distans. Jag tänkte nog flytta tillbaka till Mjölby, skaffa en studio och skriva låtar.


Johanni Sandén



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0