Hysteriska fans fick träffa Johan Palm


Kön var lång, det var många som vill träffa Johan. 

Sara, Lina och Julia ville få sin skiva signerad av Johan - igen.

Johan Palm är hysteriskt populär. 

Nyheter24 fick en exklusiv intervju.

Något som svenska folket kan få lära sig redan i förskolan är att där Johan Palm befinner sig, där råder hysteri.


Efter Idol har hans första skiva My Antidote rosats av medierna och Johan Palm-hysterin är ett faktum. I sommar är han högst aktuell med en Sverigeturné.


Under fredagseftermiddagen befann sig flickidolen i en butik i Stockholm för att signera skivor, affischer, skor och allt annat som fansen ville ha signerat av den förre Idoldeltagaren. Nyheter24 fanns självklart på plats mitt i all hysteri och fick en exklusiv intervju med Johan.


Flickidolen Johan Palm, hur känns det att bli kallad det?

- Det är jätteroligt faktiskt, säger han till Nyheter24.


Du har många hängivna fans. Känner du igen många av dem som har följt dig länge?

- Menar du Maja eller?, säger han och syftar på ett av sina fans.

- Nej, men det är jättekul att ha så många hängivna fans.


Varför tror du att du har blivit så galet populär?

- Det är väl för att jag tilltalar en väldigt ung publik som kan relatera till mig.


Det kan de ju med så många andra också. Kan det vara för att de ser dig som alternativ, någon som går mot strömmen?

- Mitt mål är göra så alternativ musik så att ingen vill lyssna på den. Nej, jag skojar bara. Men jag tycker att det är roligt att gå mot strömmen. Mina inspirationskällor är Bowie, Suede och Babyshambles.


Du har fullt upp nu, men vad gör du i höst?

- Jag börjar plugga igen på distans och börjar förhoppningsvis skriva material till en ny skiva, avslutar Johan för

Nyheter24
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0