En äldre intervju - Johan Palm, artist

Publicerad: 26 juni 2009, 01:15
Senast uppdaterad: 2 juli 2009, 00:10

Vilken fråga är du riktigt trött på att få?

- Det måste vara "Skulle du kunna tänka dig att dejta ett fan?"

Skulle du kunna tänka dig att dejta ett fan?

- Det är ganska irrelevant huruvida de är ett fan eller inte eftersom jag vill dejta dem för deras personlighet och inte vilken musik de gillar.

Många anser att det är okreddigt att vara med i Idol, vad tycker du själv?

- Man kan tycka vad man vill om det, men utan Idol hade jag aldrig blivit känd så jag är evigt tacksam över att det finns.

Vilken är din favorit i Jonas Brothers?

- Kevin Jonas är det en av dem som heter, så jag svarar det. Men egentligen gillar jag den som säger "baby" hela tiden. Fast det gör de kanske allihop.

Har det hänt att du blivit förväxlad med den lille killen i "Låt den rätte komma in?"

- Allt för många gånger. När jag var på efterfesten för premiären av den filmen kom Josef Fares fram till mig och berömde mig för min insats och eftersom det var under Idol-tiden så trodde jag att han menade det jag gjorde där. Sen sa han "men du har blivit mycket äldre nu" och när jag sa "eeh nej" insåg vi båda att han menade killen i filmen varpå vi båda brast ut i gapskratt. Eller jag gjorde det i alla fall. Det verkade nog nästan som om jag hånskrattade åt honom.

Många tidigare Idol-deltagare har försvunnit snabbt från rampljuset, är det något du själv är orolig för?

- Om jag skulle försvinna nu tycker jag ändå jag fått rätt gott om tid i rampljuset. Men bara jag får fortsätta med musiken är jag nöjd.

Du sa en gång att du har tänkt bli snuskigt rik, vilken spelar störst roll; musiken eller pengarna?


- Den här ordningen är det; musik, kändisskap, pengar och till sist vänner och familj.

Vilken är den största missuppfattningen om rockstjärnelivet?

- Än så länge har jag inte upplevt så mycket rockstjärneliv, så en stor missuppfattning är väl att man får leva rockstjärneliv bara för att man blir rockstjärna.

Vilken del av rockstjärnelivet tilltalar dig mest då?

- Jag hade gärna velat kasta ut en tv genom fönstret, men det finns för få tjocka tv-apparater i dag och det är lite fjolligt att kasta ut en flatscreen. Så det ser dåligt ut.

Vad är det trögaste någon någonsin sagt till dig?

- Det är inte något någon sagt till mig. Men tv-reklamen för mitt debutalbum där jag säger "Mitt första debutalbum" som är ett väldigt uppenbart skämt, hamnade på Floskeltoppen i Aftonbladet för att någon kommenterade att man inte kunde ha ett andra debutalbum.

Har du läst Bibeln?

- Små fragment, inte ens vanliga fragment utan väldigt små fragment. Fast det var nog bara när jag skulle konfirmeras. Eller så var det ur psalmboken, jag vet inte.

Får man skämta om allt?

- Ja, men inte i alla sammanhang.

I vilken film hade du velat att ditt liv skulle utspelas?

- "Brokeback Mountain". Det verkar så mysigt med manlig kärlek.

När har du varit som närmst att ta någon annans liv?

- Just nu när du ställde den frågan.

Nämn något som är otroligt underskattat?

- Jonas Brothers's integritet.

Om du skulle vara blottare för en dag, vem skulle du visat dig för?

- Jag skulle blottat mig för Kevin Jonas, för att jag vet att han skulle uppskatta det. Jag upplever nämligen mig själv som en generös människa.

När känner du dig som en nörd?


- Varje ledig stund när jag inte är framför en kamera. Jag tillbringa väldigt mycket tid framför datorn med tv-spel och liknande.

Använder du dig av vita lögner?

- Ja, det gör jag, Snygg tröja förresten.

Var det bättre förr?

- Nej, för då fanns ju inte jag.

Religion eller vetenskap?

- Nej.

Vad är ditt slutgiltiga svar?

- Jag säger som Jonas Brothers; "Baby ".


Kommentarer
Postat av: Beatrice

haha, skruvad intervju :P

2009-07-23 @ 14:00:16
URL: http://beeahh.devote.se
Postat av: Malin

Haha, den här intervjun var helt... HAHAHAHAHA ingen kommentar Helt otrolig!



"Du sa en gång att du har tänkt bli snuskigt rik, vilken spelar störst roll; musiken eller pengarna?



- Den här ordningen är det; musik, kändisskap, pengar och till sist vänner och familj."



Fy Johan, fy!

2009-07-23 @ 18:51:56
URL: http://skump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0