Johans Blogg 05 december 2009, kl 13:56

Fjärde och femte december


Det här är fusk, att sätta ihop två julkalendersluckor, men jag hoppas ni förlåter mig.


Nu är jag på väg hem igen. I torsdags kväll blev det fest hos mitt bokningsbolag och den var väl liksom huvudsyftet med resan upp. 


Jag är världens sämsta fotograf. Eller - jag är sämst i världen på att komma ihåg att faktiskt ta bilder. Under torsdagskvällen tog jag iallafall ett fåtal, men i stundens hetta tyckte jag att "jomen ett FÖNSTER gör nog sig bra i ett blogginlägg. Utsikten, det röda ljuset runtom och allt sånt ser säkert skitbra ut till lite text! Att försöka fånga någon härlig stämning eller några härliga människor på någon härlig efterfest på bild känns inte alls lika angeläget".

Snedvriden är den också. Med den bilden har vi ändå en lucka fyra tycker jag.


Efterföljande dag förbannade jag mig över att jag inte kunde gå och se Pete Doherty på grund av Debasers åldersgräns. Julen är väl en tid då man ska bry sig om andra, men sen så är det fan inte jul riktigt än, så samtidigt som jag tyckte synd om de som skulle gå så var det fan inget fel med att jag blev riktigt mycket gladare när jag fick höra att han hade ställt in. Preics som med The Kooks på Peace & Love i år. Skadeglädje är inte alltid sann glädje, men i de här fallen är det definitivt det.


Min bästa kavaj har varit på drift i någon dag, precis som favorithatt var för ett tag sen. Jag fick tillbaka kavajen och jag känner starkare för båda plaggen efter incidenterna. Nu gäller det bara att jag glömmer kvar byxorna någonstans någon kväll. När jag får tillbaka dem har jag ju en hel helig mundering.


Jag tänkte ge er en julig femte lucka också och det gör jag med en uppmaning: Köp julmust och glo på sexan från kl 18:00 till 21:30! Bara bra program.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0