Kommentarerna till artikeln i Arbetarbladet

Johan Palm - polerad och opersonlig

Skrivet 8 aug 2009 23:13 Marcus (Ej registrerad)

Jag är en medelålders man som av en slump hamnade på Johan Palms konsert och jag blev väldigt positivt överraskad. Tyckte det var skitbra.



Skrivet 9 aug 2009 02:33 mhm (Ej registrerad)

Själv tyckte jag att Johan var askalasbra!



Skrivet 9 aug 2009 08:08 Roger Nilsson (Ej registrerad)

Jag är helt inne på din linje Magnus Mjöhagen. Hur sjutton kan flickorna tycka han är bra? Jag vet inte, det kan jag säga



Skrivet 9 aug 2009 08:18 Objektiv (Ej registrerad)

Detta är nog årets mest subjektiva artikel



Skrivet 9 aug 2009 11:31 Anna (Ej registrerad)

Till "Objektiv": Sen när ska en recension vara objektiv?



Skrivet 9 aug 2009 14:46 Hej jag gillar johan palm. (Ej registrerad)

Låten heter "Danger, danger", inte "Rebel, rebel".
Och vadå intränat?
Herregud. Jag vet inte vad jag ska skriva.
Den här artikeln var inte alls bra, nej.
Man kan väl åtminstonde se till att ha alla fakta rätt?
Gör om, gör rätt.
Tack för mig.



Skrivet 9 aug 2009 15:44 Anonym (Ej registrerad)

Fy vilken volym. Det lät bedrövligt



Skrivet 9 aug 2009 17:26 EMMA - somemma (Ej registrerad)

20:onde gången man träffar Herr Palm.. och han blir bättre och bättre för varje gång.
Måste erkänna att det var fett värt att åka från TROSA för konserten igår.



Skrivet 9 aug 2009 17:29 lisan (Ej registrerad)

Det är tur att vi alla tycker så olika och att vi får göra det. Själv är jag en medelålders tjej som tycker att Johan Palm är hur bra som helst och jag har "följt" honom sedan idoltiden. Och han behöver absolut inte spela "Rebel, Rebel" för att locka mig att se och höra honom. För mig räcker det mer än väl med det som jag tycker att han tillför musiksverige med sin egen musik och genom att han är just den han är. Underbar helt enkelt.



Skrivet 9 aug 2009 23:02 Anna (Ej registrerad)

Antingen så älskar man Johan Palm eller så gör man det inte!



Skrivet 10 aug 2009 01:51 Nina (Ej registrerad)

Det verkar lite ambivalent att skriva att det är roligt att se dessa unga mycket kompetenta män som gör ett proffsigt framförande men att de samtidigt låter fruktansvärt tråkiga.
Det rimmar dåligt tycker jag.
Inövade poser - ser det naturligt ut?
Att Johan berör kan man ju se här faktiskt, det verkar ju annars inte vara så många artiklar på nöjessidan i Arbetarbladet som kommenteras alls.



Skrivet 10 aug 2009 14:22 Iren (Ej registrerad)

Det är ingen som förväntar sig att en recension ska vara helt objektiv. Men man vill inte heller att den ska förvränga verkligheten totalt.



Skrivet 10 aug 2009 20:55 Buddah (Ej registrerad)

Johan Palm är ett fenomen. Han tycks beröra alla, vilket egentligen är kännetecknet för en stor artist. Antingen gillar man honom eller så dissar och mobbar man honom. Ordentligt dessutom. Tråkigt dock att även en del vuxna sällar sig till den trista kör, som annars mest består av avundsjuka tonårskillar. Grabben är 17 år. Ge honom en chans.

Även om jag inte är ett jättefan av hans musikstil så har han en ovanligt mogen smak för sin ålder han kan utvecklas enormt om han får chansen. Han står ut bland allt slätstruket och det bör stöttas.

Sjunga kan han också nu när målbrottsrösten stabiliserats. Lyssna på Antodote (tror jag den heter) från Allsång på Liseberg. Proffsigt framförande.



Skrivet 10 aug 2009 22:30 40 år och gillar Johan Palm (Ej registrerad)

Magnus borde ha varit lite nogrannare med sin reseach men dock får han göra den bedömning han tycker. Men, ärligt, det är en dåligt skriven artikel med mycket faktafel. Jag skrattar fortfarande åt rubriken. Att nämna polerad och opersonlig i samma mening som johan Palm låter jättekul. Tvärtom hade varit närmare verkligheten..



Skrivet 12 aug 2009 13:50 LARZ GUSTAFSSON (Ej registrerad)

Johan Palm är både charmig, begåvad och intelligent.
Konserten var underbar och plattan är en klar hit.

Men låten var faktiskt "Rebel, Rebel" av David Bowie.
Den spelades aldrig. Henrik slog bara inledningsriffet på sin gitarr.
Sedan frågade Johan om publiken visste vilken låt det var.
Undertecknad var en av de få som visste.

Jag är 48 år och tycker att Johan Palm är enastående.

En sak till: Grabben är 17 och i början av sin karriär. Give him a break! Jag är övertygad om att han gör sitt allra bästa.



Skrivet 12 aug 2009 13:50 LARZ GUSTAFSSON (Ej registrerad)

     Roger Nilsson (Ej registrerad) skrev: Jag är helt inne på din linje Magnus Mjöhagen. Hur sjutton kan flickorna        
     tycka han är bra? Jag vet inte, det kan jag säga

Och du känner inte till detta med att människor har olika smak...?



Skrivet 12 aug 2009 13:52 LARZ GUSTAFSSON (Ej registrerad)

     Anonym (Ej registrerad) skrev: Fy vilken volym. Det lät bedrövligt

Volymen var som den brukar vara på en vanlig rockkonsert.



Skrivet 12 aug 2009 13:53 LARZ GUSTAFSSON (Ej registrerad)

     Buddah (Ej registrerad) skrev: Johan Palm är ett fenomen. Han tycks beröra alla, vilket egentligen är 
     kännetecknet för en stor artist. Antingen gillar man honom eller så dissar och mobbar man honom. Ordentligt  
     dessutom. Tråkigt dock att även en del vuxna sällar sig till den trista kör, som annars mest består av avundsjuka
     tonårskillar. Grabben är 17 år. Ge honom en chans.

     Även om jag inte är ett jättefan av hans musikstil så har han en ovanligt mogen smak för sin ålder han kan 
     utvecklas enormt om han får chansen. Han står ut bland allt slätstruket och det bör stöttas.

     Sjunga kan han också nu när målbrottsrösten stabiliserats. Lyssna på Antodote (tror jag den heter) från Allsång 
     på Liseberg. Proffsigt framförande.

Håller fullständigt med! Utomordentligt bra skrivet!


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!

Jag var i Göteborg på kulturkalaset igår.

Och tog massa bilder, några av dom finns på min blogg om du vill låna :)

Kram

2009-08-14 @ 20:57:34
URL: http://februaritjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0