Johan Palm – polerad och opersonlig



Det första jag ser på väg till Johan Palms konsert är hans vansinnigt fula backdrop och det första jag hör är hur flickgänget vid kravallstaketet ropar efter honom.

Man fascineras av hur synkroniserat de skriker och undrar nästan om det är förinspelat. De får publiken att låta otroligt mycket större än den faktiskt är.


När bandet sedan gör entré visar det sig bestå av sex unga män, Johan och hans bror inräknade. Det är roligt att se, för de är mycket kompetenta. Fast vad hjälper det när de både ser ut och låter fruktansvärt tråkiga? Johan själv har övat poser hemma framför spegeln men skulle kanske ha övat lite mer. De sitter inte och det ser inte det minsta naturligt ut. Spelningen är rakt igenom polerad och opersonlig, mellansnacket är pinsamt.


Okej, helt värdelöst är det inte. Ibland blir det till och med lite intressant, som i "More to her than meets the eye". Den låten räddar tvåan i betyget tillsammans med det proffsiga framförandet, mellansnacket och poserna inte inräknade. Spelningens höjdpunkt är egentligen när något oförutsett verkligen händer - trumskinn som går sönder blir riktigt spännande.


Johan Palm har sagt att han trodde sig få fler äldre och manliga fans i och med sitt skivsläpp. Locka dit dem genom att spela "Rebel, rebel"som extranummer då, som du tänkt, istället för "Emma-Lee".


Vi ser en ung man leva sin dröm. Det borde beröra, men gör inte det i fallet Johan Palm.


Magnus Mjöhagen


Berör inte. Johan Palm är en ung man som lever sin dröm, men det berör inte som det bör.

Fotograf: Jenny Lundberg


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åhh fy vad roligt! :) Blir det Göteborg och Sthlm med ? Oh jag tackar så jättemkt för alla komplimanger om mina bilder ! Du får jättegärna låna dem som vanligt :)

2009-08-09 @ 18:14:08
URL: http://metrobloggen.se/starofusa
Postat av: Sara

Jag såg sej i Gävle i går :) , du kanske såg mej också med min Jag älskar Johan Palm - tröja :)

2009-08-09 @ 19:58:12
URL: http://johanpalmfanetsara.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Åhh jag vill också t Sthlm ! Mamma är inte så positiv till det men jag VILL.. jag bara måste åka dit ! :D

2009-08-09 @ 23:05:42
URL: http://metrobloggen.se/starofusa
Postat av: zofia

Jag är inget fan av Magnus Mjöhagen kan man lugnt säga. Ok man kan inte alltid få bra kritik men så här nedlåtande och spydig behöver man inte vara.

2009-08-10 @ 02:36:49
Postat av: iggy

Jag är med på bilden >:D

2009-08-10 @ 12:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0