Johan Palm är också Melodifestivalaktuell

Thorsten Flinck i Melodifestivalen


Idolen Johan Palm är också Melodifestivalaktuell.
Foto: Roger Vikstrˆm / SCANPIX

Skandalskådisen med på SVT:s drömlista till nästa års festival.

Skådespelaren Thorsten Flinck är det mest uppseendeväckande namnet när den heta listan på SVT:s drömnamn till nästa års Melodifestival avslöjas i dag av Expressen.


Schlagercirkusen är igång för fullt nu igen med skivbolag, kompositörer och artister fullt sysselsatta med att hitta rätt bidrag för att komma in bland de 32 platserna i 2010 års Melodifestival.


Den 22 september ska alla bidrag vara inlämnade till tävlingsproducent Christer Björkman.


Expressen avslöjar i dag SVT:s drömlista på nästan 40 namn som uppges vara aktuella för nästa års tävling.


På listan finns namn som Idol-deltagarna Johan Palm och Darin, rockfarbrorn Jerry Williams, dansbandskungarna Sven Ingvars och syskonen Linus och Pernilla Wahlgren.


Där finns också tidigare Melodifestivaldeltagare som Lena Philipsson, Orup, Shirley Clamp, Anders Glenmark och Linda Bengtzing.


Samt flera väldigt mycker mer oväntade namn som 90-talsikonerna Ace of Base, popsnickaren Olle Ljungström, hiphopstjärnan Timbuktu, sångaren Freddie Wadling och alltså den skandalomsusade skådespelaren och regissören Thorsten Flinck.


Även Malmöbon Arash - som i våras förde Azerbajdzjan till en succéartad tredjeplacering i Moskva - är positivt inställd till att tävla i Melodifestivalen igen.


- Nästa år vill jag tävla för Sverige, har han förklarat.


Målet för SVT är att hitta en bra mix av stjärnor, stjärnskott och roliga bidrag.


- Allt handlar om låtarna i slutändan. Jag stämmer just nu av med alla skivbolag och hur det ser ut tajmingmässigt för artisterna, säger Christer Björkman, tävlingsansvarig till Expressen.

NYHETER 24


Kommentarer
Postat av: T I L D E

sv: jaså, så du ska oxå se han på grönan? skoj! då ses vi säkert där ju :)

2009-08-19 @ 14:30:01
URL: http://batmans.webb.se
Postat av: Sara

Jag följer din blogg genom Bloglovin :)

2009-08-19 @ 18:05:08
URL: http://johanpalmfanetsara.blogg.se/
Postat av: zofia

Jag känner mig som ett av Johans småtjejfans när jag skriver detta, men den bilden till inlägget, hur kan man ens vara så söt:)

Sen tycker jag faktiskt att om han själv väljer att vara med i melodifestivalen så tycker jag det är skitkul då finns det en anledning att titta.

Jag kommer iaf rösta på honom.

2009-08-20 @ 17:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0