Dikter till Johan Palm - På Johans Forum

DIN VÄG

fortsätt att gå
din egen väg
låt inte andra
bestämma
tänk innan du tar
nästa steg
var den du är
därhemma
låt ingen
transformera dig
kämpa för originalet
låt ingen dirigera dig
då blir det bara galet

vackert av dig
att stå för din stil
modigt att trotsa
trender
här lever vi
i ett av de mest
likriktade av länder
ärlig och stolt
men ödmjuk ändå
möter du så publiken
lyssna till hjärtats röst
unge vän
och inte till kritiken

LARZ GUSTAFSSON 090817

TWO ALBUMS AHEAD OF YOU

i´m two albums ahead of you
but you are cute and successful too
i hope that we can meet some day
and share our music in some café

i´m three decades ahead of you
that´s no reason for some taboo
we both cherish intelligence
there´s no room for intolerance

you are light years ahead of me
a star and a celebrity
i think that we would get a long
for we share the same taste in songs

LARZ GUSTAFSSON, August 13, 2009

En hyllning i all ödmjukhet och uppriktighet.

JOHNNY JET

vi borde sjunga en duett
en låt från min tid, johnny jet
som "lust for life" av iggy pop
"clash city rockers", "blitzkrieg bop"

vi borde ordna en konsert
nere i stockholm eller här
jag har sett drömmar gå i kras
så jag förtjänar ett kalas

tänker på "dorian grays porträtt"
livet som sådant, johnny jet
allt som gått snett och fel & rätt
livet är inte alltid lätt

när alla ljus har brunnit ut
står bara ett kvar där till slut
men jag vill leva tills jag dör
fast jag är misslyckad och skör

vi blir det fräckaste man sett
vi blir en knockout, johnny jet
känner mig sorgsen men i form
för att ta publicum med storm

vi skulle ge dem sjuttiotal
bowie, t-rex och karneval
blodet ska brinna rött och hett
brinna för konsten, johnny jet

LARZ GUSTAFSSON 090814

Äras den som äras bör. Sveriges popkung Johan Palm regerar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0