Johan Palm siktar på att bli en världskändis


Johan Palm har flyttat till sin första egna lägenhet. Och drömmer om att bli internationellt känd. Foto: Christian Örnberg

Från Mjölby till Stockholms stad.
Flickidolen Johan Palm har flyttat till sin första egna lägenhet. Där samlas pizzakartongerna på hög.
- Städning är det värsta jag vet, säger Johan som vill bli internationellt känd.


När Johan Palm, 17, förra veckan skulle spela in sin musikvideo till singeln "Emma-Lee" som släpps i dag blev det hysteri och kaos.
- Jag skrev på bloggen att jag skulle spela in och det kom hundratals tjejer. Flera grinade.
Speciellt konstigt påstår han sig dock inte tycka att det är.
- Jag börjar bli van. Och det är kul att bli uppskattad. Jag tycker snarare det är jobbigt om ingen kommer fram och frågar efter autografer.
Johan har nyss lämnat familjehemmet i lilla Mjölby och flyttat till sin första egna lägenhet i storstaden Stockholm.

"Njuter av varje sekund"

- Det är så nytt att bo helt själv och jag njuter av varje sekund, säger han.
Men städa är något som inte intresserar honom alls. I lägenheten har pizzakartonger samlats på hög.
- Städning är bland det värsta jag vet. Och tvätta har jag bara gjort någon enstaka gång. Sedan är jag ganska lat.
När han inte jobbar med nya plattan eller bara slappar tycker han om att rita och måla.
- Jag har ett enormt intresse för att skapa. När jag var liten konstruerade jag en massa uppfinningar med papper och lego. Då ville jag bli uppfinnare.

Vill bli så känd som möjligt

Men nu är det musikkarriär för hela slanten.
- Jag vill bli så känd som möjligt. Helst internationellt känd. Och få åka limousine. Att folk ska uppskatta min musik och bli glada.
För något annat jobb har han aldrig haft, inte ens på sommaren. Och något gymnasiebetyg finns inte.
- Jag gick några veckor i ettan, sedan hoppade jag av. Ska söka om gymnasiet efter sommaren.
Men först albumsläpp i maj och sedan turné under sommaren.

Av Maria K Broman
[email protected]

Fakta

NAMN & ÅLDER: Johan Palm, 17 år.
BAKGRUND: Deltog i "Idol 2008" på TV4 och kom på fjärde plats. Under sin tid i "Idol" skapade Johan stor flickhysteri.
AKTUELLT: Hans första singel "Emma-Lee" släpps i dag och hans debutalbum i maj.

JOHAN PALMS DRÖMMAR:

Att bli internationellt känd.
Få åka limousin.
Tjäna pengar så han kan leva på musiken.
Att hans musik ska få människor att bli glada.
Att fullfölja gymnasiet och få ett avgångsbetyg.
Om inte musiken lyckas - bli kläddesigner.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0